تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶
خبرخوان

نوشته‌های بلاگ تیر 1401

12 ایده جذاب محوطه‌سازی باغ سنتی
12 ایده جذاب محوطه‌سازی باغ سنتی 0
بسیاری از افراد جامعه، سلیقه خود را بر مبنای معماری اصیل ایرانی و سنتی نهادند و در محوطه‌سازی سنتی باغ و همچنین محوطه‌سازی باغچه سنتی از ایده‌های سنتی استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید محوطه باغ یا باغچه خود را به شیوه سنتی بنا کنید، ما در این مقاله به نکاتی که باید هر باغ یا باغچه سنتی داشته باشد، اشاره می‌کنیم. همچنین 12 ایده جذاب برای محوطه‌سازی سنتی باغ به شما معرفی خواهیم کرد.
تأثیر طرح پنجره در نمای ساختمان
تأثیر طرح پنجره در نمای ساختمان 0
در و پنجره نمای ساختمان، زیبایی آن را بیشتر خواهد کرد و یکی از عوامل مؤثر در انتقال ویژگی‌های سازه در معماری می‌باشد. پنجره‌ها شامل طراحی‌های متنوع و گوناگون هستند، تأثیر پنجره در نمای ساختمان به طرح و نوع آن بستگی دارد.
7 ایده محوطه‌سازی دور استخر
7 ایده محوطه‌سازی دور استخر 0
در گام نخست می‌بایست با در نظر گرفتن اصول طراحی استخر کار را آغاز کنید. قبل از آغاز ساخت، در شروع کار می‌بایست طرح ابتدایی را در حالت 2 بعدی روی کاغذ ترسیم کنید. سپس توسط یک مهندس طراحی معماری یا طراح فضای سبز، اتود اولیه کار‌زده می‌شود و در صورتی که علاوه بر استخر، لازم باشد محوطه اطراف آن نیز بازسازی شود به شما در انتخاب طرح اصلی استخر، محوطه‌سازی اطراف استخر و پیش‌بینی میزان هزینه لازم، کمک خواهد کرد. البته این کار با در نظر گرفتن ابعاد، اندازه دلخواه شما، شرایط آب و هوایی و نمای کلی ساختمان انجام می‌پذیرد. با توجه به نوع کاربری ساختمان و استخر، طرح‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
20 طرح نمای ساختمان اداری کوچک
20 طرح نمای ساختمان اداری کوچک 0
یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در ساخت و ساز و یا بازسازی سازه‌های اداری، نمای ساختمان است.نکته ای که در وهله اول برای سازندگان، سپس خریداران ساختمان های اداری و سپس کارمندان شاغل در آن ساختمانها مهم است نمای محل کار است. و به قول معروف چشم مشتریان به دفتر اداری شما است تا ببینند شما در چه سطحی هستید. در طی سال‌های گذشته اجرای نمای ساختمان اداری کوچک رو به رشد بوده است. همچنین در طراحی آن‌ها از مدل‌ها و سبک‌های گوناگونی استفاده می‌شود. یکی از این موارد نمای ساختمان اداری مدرن می‌باشد که مورد استقبال کارفرمایان و پیمانکاران قرار گرفته است.
مدل‌هایی از نمای ساختمان 3 طبقه با طراحی مدرن و کلاسیک
مدل‌هایی از نمای ساختمان 3 طبقه با طراحی مدرن و کلاسیک 0
پس از گچ بری یا آجرکاری به فرآیندی که در قسمت بیرونی ساختمان جهت زیبایی بصری و ایجاد اثر حفاظتی انجام می‌شود، نمای ساختمان می‌گویند. این فرآیندی است که ظاهر ساختمان را آشکار می‌کند. طراحی و ایجاد نما با مواد بسیار متفاوت انجام می‌شود. این مواد می‌توانند مواردی مانند پوشش استایروفوم، سنگ، پوشش شیشه و پوشش فلزی باشند. نما در ساخت و ساز یکی از عوامل ضروری برای تضمین طول عمر بیشتر ساختمان است. اما مزایای نمای ساختمان 3 طبقه در ساخت و ساز تنها ماندگاری ساختمان نیست.
سیمان مرکب چیست و چه معایبی دارد؟
سیمان مرکب چیست و چه معایبی دارد؟ 0
شاید بار‌ها برای شما سؤال ایجاد شده باشد که سیمان مرکب چیست! در پاسخ شما به این سؤال باید بگوییم که در واقع سیمان مرکب سیمانی است که به لحاظ ویژگی‌های ساختاری به سیمان پرتلند شباهت دارد و از لحاظ خواص شیمیایی به سیمان پوزولانی مشابه است. اگر درصد مواد افزودنی به سیمان در حدود 20 درصد باشد به آن سیمان مرکب و اگر درصد مواد افزودنی بیش از 20 درصد باشد به آن سیمان مرکب ویژه می‌گویند.
انواع گچ ساختمانی و ویژگی‌های گچ ساختمانی
انواع گچ ساختمانی و ویژگی‌های گچ ساختمانی 0
گچ یکی از مواد تشکیل‌دهنده پر مصرف برای پوشش دادن دیوار‌های ساختمان و قالب‌بندی سقف و همچنین انجام تزئینات و کار‌های مربوط به دکوراسیون است. منشأ تولید گچ ساختمان سنگ گچ موجود در طبیعت است. سنگ گچی که از معدن استخراج می‌شود در ابتدا دارای لایه‌های بسیار ضخیمی است که در طی فرآیند تولید گچ از سنگ گچ به پودرگچ تبدیل می‌شود.
مدل‌هایی از نمای ساختمان چند طبقه جنوبی
مدل‌هایی از نمای ساختمان چند طبقه جنوبی 0
به صورت کلی ساختمان‌ها به 2 صورت شمالی و جنوبی ساخته می‌شوند که مدل شمالی به ساختمان‌هایی گفته می‌شود که در ابتدا حیاط وجود دارد و ساختمان بعد از حیاط می‌باشد. در حقیقت ساختمان در پشت حیاط قرار می‌گیرد. در مدل جنوبی ولی این طور نیست و ابتدا با ساختمان مواجه می‌شوید و حیاط در پشت ساختمان قرار دارد.
ماسه مناسب کاشی کاری کدام است؟ مصالح مورد نیاز برای سرامیک کاری
ماسه مناسب کاشی کاری کدام است؟ مصالح مورد نیاز برای سرامیک کاری 0
برای انتخاب بهترین ماسه مناسب سرامیک کاری، ابتدا باید بتوانیم انواع مختلف ماسه را تشخیص دهیم. استفاده از هر کدام از انواع خاص ماسه در مخلوط ملات می‌تواند باعث ایجاد خروجی متفاوتی در شکل و قابلیت‌ها و ویژگی‌های فیزیکی ملات شود.
پانل گچی چیست؟  پانل گچی دیواری و پیش ساخته
پانل گچی چیست؟ پانل گچی دیواری و پیش ساخته 0
برای اینکه بتوانیم به این سؤال که گچ یکی از عناصر پر کاربرد ساختمانی است، و دیوارهای گچی در نقاط بسیاری از ساختمان از جمله ساخت دیوارهای غير باربر يا پوشش مستقل ديوار، محافظت ستون‌ها، چاه آسانسور و تاسيسات در برابر آتش کاربرد دارند. در پاسخ به این سوال که پانل گچی چیست؟ در واقع همین دیوارهای گچی هستند که به صورت پیش ساخته و آماده در اختیار سازنده قرار میگیرند و کاربردشان بیشتر در دکوراسیون و روکش نهایی دیوارهای داخلی، ایجاد سقف کاذب گچی با خواص ضد آتش و عایق می‌باشد. .
فیلترها
Sort
display