تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶

قوانین مقررات فروشندگان

قرارداد و تفاهم همکاری

 

شرکت پرشیاسان به شماره ثبت 254760 و شناسه ملی 39*****1010 اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری (به عنوان مدیرعامل یا رئیس هیأت مدیره بر اساس صورت جلسه هیأت مدیره و آگهی آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی و اعطای حق امضاء قراردادها) که در این قرار داد به اختصار ساختمان دات آی آر نامیده می شود. در راستای رسالت خود جهت توسعه ی کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار مجازی و تسهیل دسترسی به آن، حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان (اعم از فروشندگان و خریداران) در حوزه صنعت و ساختمان، اقدام به طراحی وب سایت ، مطابق با موازین شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران، قوانین و جرائم رایانه ای و قوانین تجارت الکترونیک نموده است که دارای نماد الکترونیک و مجوزات مربوطه از وزارت صنعت و معدن می باشد و تمامی مالکیت مادی و معنوی آن متعلق به ساختمان دات آی آر می باشد که تحت شرایط ذیل و مطابق مواد 10 و 219 قانون مدنی بر اساس تعامل مشترک و حسن نیت و مفاد ذیل، اقدام به انعقاد قرارداد و ارائه خدمات می نماید.


استفاده از ساختمان دات آی آر به‌منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید.


قابل ذکر است مقررات و بندهای این تفاهم نامه ممکن است بنابر تشخیص و صلاحدید شرکت و یا دستورالعمل ها و بخشنامه های مراجع قانونی و یا بنا به شرایط زمانی و مکانی و یا اقتصادی و یا سیاسی در طول مدت عضویت کاربر مورد تغییر و یا اصلاح و یا تکمیل و یا حذف قرار گیرد. این تغییرات از طریق سایت ساختمان دات آی آر اعمال خواهد شد؛ استفادۀ کاربران از سایت ساختمان دات آی آر، پس از هر بار تغییر در شرایط و قوانین، به معنی پذیرش تغییرات مذکور است و صرف ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات ساختمان دات آی آر ، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌گردد.


لازم بذکر سیاست های حفظ حریم خصوصی در قالب یک سند الکترونیکی و به عنوان قرارداد الکترونیکی (سند قانون بین کاربران و شرکت) ، در جهت احترام به حریم شخصی کاربران سایت تنظیم شده است. پذیرش سیاست های حفظ حریم خصوصی نیازمند هیچ گونه امضاء الکترونیک یا دیجیتال نمی باشد.


ماده 1- طرفین قرارداد

طرف اول: شرکت پرشیاسان اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری نشانی اینترنتی www.sakhteman.ir به مدیریت آقای ..............(به عنوان مدیرعامل بر اساس صورت جلسه هیأت مدیره و آگهی آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی و اعطای حق امضاء قرارداد ها به نامبرده ) که در این قرار داد به اختصار ساختمان دات آی آر یا شرکت نامیده می شود.

طرف دوم : آقا/خانم .............................................. شماره شناسنامه ......................................................... کد ملی ................................................. نشانی .................................................. کدپستی ............................................... تلفن ثابت ............................................. همراه ................................................... نشانی الکترونیکی ................................... اصالتا(شخص حقیقی) و یا به نمایندگی از شرکت ............ به شماره ثبت ...... وشماره شناسه ملی ......... اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ........ (به عنوان ......... بر اساس آگهی آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی به تاریخ ........) که از این پس در این قرارداد فروشنده نامیده می شود.

محل انعقاد این قرارداد در شهر تهران می باشد و هم چنین اقامتگاه قانونی و قراردادی کلیه کاربران همان است که در این قرارداد درج شده و در صورتی که فروشنده نشانی خود به شرح فوق را تغییر دهد باید حداقل ده روز پیش از تغییر مراتب را کتباً به ساختمان دات آی آر اطلاع دهد و تا آن زمان نشانی سابق واجد اعتبار است.

اقامتگاه قانونی و قراردادی شرکت پرشیاسان همان است که در روزنامه رسمی آخرین تغییرات آن شرکت درج گردیده است. طرف مقابل موظف می باشد به هنگام ارسال هر گونه مطالبه یا مراوده ای آخرین تغییرات روزنامه رسمی را ملاحظه نماید و آن آدرس را بعنوان اقامتگاه قانونی شرکت لحاظ نماید.

همچنین کلیه ابلاغات،مکاتبات،اخطارها و درخواست هایی که به صورت الکترونیک به آدرس ایمیل یا به صورت پیام به شماره کاربر ارسال می شودو یا در پنل وی در سایت ساختمان دات آی آر قرار می گیرد؛ فی مابین طرفین معتبر می باشد.

ماده 2- تعاریف و اصطلاحات

2-1- فروشنده : شخص حقیقی یا حقوقی است در وبسایت فروشنده : شخص حقیقی یا حقوقی است که در سایت ساختمان دات آی آر به منظور ارائه خدمات و فروش، ثبت نام نموده است و یا هر شخصی که از طریق نرم افزار جهت ارائه خدمات و فروش کالا به کاربر معرفی می شود و اقدام به فروش کالا یا ارائه خدمات خود به کاربران مینماید.

2-2- خریدار یا سفارش دهنده: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که در سایت ساختمان دات آی آر به منظور ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات وارد شده ثبت نام نماید و با ورود به سایت اعلام می کند که متن قوانین و مقررات ساختمان دات آی آر را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به فعالیت و ثبت سفارش خود می کند.

 2-3- حساب کاربری: عبارت است از صفحه ورود کاربر که پس از ورود و ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز نرم افزار تشکیل شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد و کلیه ابلاغیات، اخطارها، درخواست ها و سفارشات از این طریق صورت میگیرد.

2-4- سفارش کالا: عبارت است از وارد نمودن تقاضا توسط مشتری جهت خرید کالا یا دریافت خدمات، که شامل انتخاب دقیق نوع خدمات یا کالا، آدرس محل تحویل، نوع و شیوه پرداخت هزینه (فقط به صورت نقدی و کد اعتباری) و همچنین اعلام جزئیات شیوه حمل و زمان تحویل و قیمت که توسط فروشنده انجام می شود.

2-5- گیرنده: اشخاص حقیقی یا حقوقی که توسط کاربر سفارش دهنده به عنوان گیرنده کالا معرفی می گردد و چنانچه شخص سفارش دهنده غیر از گیرنده کالا باشد؛ ساختمان دات آی آر، هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی پیش رو نداشته ، ندارد و نخواهد داشت.

2-6- کالاو خدمات: عبارت است از هر جنس و شی ء ، وسیله و مال و حتی خدمت مرتبط با صنعت ساختمان که توسط فروشنده بنابر تقاضای سفارش دهنده در سایت ساختمان دات آی آر در معرض فروش گذاشته شود و با قوانین ساختمان دات آی آر فروخته شود و تحویل خریدار یا گیرنده کالا گردد.

2-7- کالای معیوب: شامل کالا و اجناسی می باشد که تمام یا بخشی از آن دارای ایراد، نقص، صدمه و... باشد به گونه ای که انتفاع از آن ناقص یا غیر ممکن باشد؛ همچنین نسبت به آن اجناس و کالاهایی که طیق قانون برای فروش آنها وجود پروانه، مجوز و یا گارانتی های معتبر الزامی می باشد، که فقدان هر یک از این موارد در ساختمان دات آی آر، دلالت بر معیوب بودن کالا می باشد.

2-8- کالای تقلبی یا غیراصل:

کالاهای ذیل، کالای تقلبی یا غیراصل محسوب می شوند:

الف: کالایی که با برند یا مدل اصلی آن کالا از نظر نام متشابه اما از نظر اصالت متفاوت است و یا هرگونه کالایی که از نظر جعبه، بسته بندی، جنس، کیفیت و غیره با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید که کالاهای اصل را به فروش می رسانند (مانند سایت اصلی برند یا شرکت های وارد کننده ی قانونی) مغایرت داشته باشد و همچنین در سایت ساختمان دات آی آر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده برند اصلی کالا ذکر شده ولی کالای فروخته شده با نمونه ی اصلی کالا مغایرت داشته باشد؛

ب: کالاهایی که در آنها شماره سریال، مدل، برچسب یا سایر نشان‏های شناسایی و یا مشخصات کالا، قطعات و اجزای آنها و یا بسته بندی یا هرگونه نوشته‏ای در روی آنها بطور غیرمجاز از جانب تولیدکننده، توزیع کننده یا فروشنده کالا و یا هر شخص دیگر، محو، تغییر، جایگزین و یا به هر شکلی دستکاری شده باشند؛

ج: کالاهای مغایر با قوانین و مقررات و ضوابط و استانداردهای دولتی،عمومی و صنفی به ویژه مقررات بهداشتی و سازمان استاندارد؛

ه: مصالح فله یا هرگونه کالایی که از ترکیب مواد و مصالح پایه تولید شده باشد ، که با قوانین فنی استانداردهای مربوط مغایرت داشته باشد.

د: کالاهای ناقض حقوق اشخاص ثالث از جمله حقوق مالکیت فکری.

2-9- کالای قاچاق: وارد کردن و یا خارج کردن کالا بر خلاف قوانین و مقررات جاریه کشور و عدم وجود مدارک و مستندات رسمی قابل ارائه، دال بر ورود و ترخیص آن از مبادی قانونی گمرک رسمی کشور و همچنین کالاهایی که مطابق با قوانین مالیات بر ارزش افزوده عرضه نشده باشد.

2-10- بازار آنلاین و بازار آفلاین: بازار آنلاین بازاری است که در آن کالا در بستر اینترنت و به صورت برخط (آنلاین) عرضه و به فروش میرسد و بازار آفلاین بازاری است که در آن، کالا مستقل از اینترنت و به صورت سنتی در فروشگاهها و مراکز توزیع، عرضه و به فروش میرسد.

2-11- پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر: فضای مجازی با درگاه اختصاصی هر فروشنده است که از سوی ساختمان دات آی آر به فروشنده در بازه زمانی مشخصی برای عرضه و فروش کالا تخصیص داده می شود.

2-12- درگاه اینترنتی :وبسایت ساختمان دات آی آر به آدرس www.sakhteman.ir  می باشد.

2-13- گارانتی معتبر : گارانتی معتبر آن است که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شناسائی شده و دارای مجوز های مربوطه می باشد.

2-14- قرارداد : قرارداد همکاری منعقده بین ساختمان دات آی آر و فروشنده ، که بر اساس شرایط این قرارداد حاضر و به شرح پیوست است.

 

ماده 4- سیاست های رعایت حریم شخصی

4-1- ساختمان دات آی آر به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات وبسایت استفاده می کنند،احترام گذاشته و از آن محافظت می کند.

4-2- ساختمان دات آی آر متعهد است در حد توان از حریم شخصی فروشنده و کاربر دفاع کند و در این راستا تکنولوژی مورد نیاز برای هر چه مطمئن تر شدن و امن تر شدن استفاده فروشنده و کاربر از سایت را توسعه داده و در واقع با استفاده از سایت ساختمان دات آی آر شما رضایت خود را از این سیاست نشان می دهید.

4-3- اگر کاربر از طریق هر نوع سیستم الکترونیکی واسط و خارج از ساختمان دات آی آر به ساختمان دات آی آر متصل شود، درخواست دریافت اطلاعات از وی، تابع قوانین و شرایط ذکر شده در این توافق نامه می باشد.

4-4- از جمله اطلاعات کاربر و فعالیت وی در ساختمان دات آی آر مشتمل بر این موارد است : نام، عکس، تاریخ پیوستن و حضورهای مختلف در ساختمان دات آی آر، محصولاتی که خرید کرده یا درباره آنها نظر و امتیاز داده است، نظرهای کاربر در صفحات مختلف ساختمان دات آی آر، صفحه فروشنده و صفحات محصولات ، محصولات فروش رفته و تعداد آنها، نظرها و امتیازهای خریدارها و مخاطبان ساختمان دات آی آر در صفحه فروش یا محصولات فروشندگان و دسته بندی ها و رتبه بندی های انجام گرفته از سوی ساختمان دات آی آر .

4-5- ساختمان دات آی آر در تعامل با برخی شرکتها و ارائه دهندگان خدماتی که به آنها نیاز دارد با بهره گیری از ابزارهای تحلیل داده و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل ، طراحی و اجرای برنامه های بازاریابی خواهد پرداخت.

4-6- هر شخص حقیقی یا حقوقی تنها مجاز به ایجاد یک حساب کاربری خواهد بود مگر با اطلاع و تأیید ساختمان دات آی آر. در صورت اطلاع از وجود حسابهای کاربری متعدد و بدون مجوز برای یک شخص حقیقی یا حقوقی ساختمان دات آی آر می تواند همه آنها را غیر فعال و تصمیم گیری و اخذ جریمه و خسارت نماید.

4-7-  ایجاد حساب کاربری در ساختمان دات آی آر برای سیستم های رایانه ای و الکترونیکی تحت کنترل اشخاص حقیقی یا حقوقی مجاز نیست و تخلف محسوب می شود و با آن حسب مورد، برابر قوانین کشور و مقررات ساختمان دات آی آر برخورد خواهد شد.

4-8- ساختمان دات آی آر نظارت و مسئولیتی درباره ارتباط و تعامل آنلاین یا آفلاین کاربران ساختمان دات آی آر با یکدیگر در درون یا بیرون از بازار ساختمان دات آی آر ندارد مگر در موضوع و چارچوب این قرارداد و توافقنامه .

4-9- کاربر و فروشنده با درج محتوا در ساختمان دات آی آر، حق استفاده از آن را به ساختمان دات آی آر به صورت حق انحصاری، قابل واگذاری به غیر ، همه جانبه ، غیر قابل استرداد، مجاز به ویرایش، بازنشر و باز تولید می دهد.

4-10- کاربر نباید اطلاعات حساس، خصوصی و محرمانه خود یا دیگران را در ساختمان دات آی آر منتشر کند یا در اختیار سایر کاربران قرار دهد. ساختمان دات آی آر در مورد سوء استفاده از این اطلاعات و خسارتهای احتمالی هیچ مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

4-11- انتشار محتوای خارج از موضوع فعالیت و خدمات ساختمان دات آی آر و محتوای غیر مجرمانه اما نامناسب و خارج از عرف در وبسایت ساختمان دات آی آر به هیچ عنوان مجاز نیست.

4-12- ساختمان دات آی آر مجاز به نظارت بر محتوای کاربران است و در صورت تشخیص محتوای نامناسب یا ناقض قوانین کشور می تواند آن را بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعائی علیه ساختمان دات آی آر مسموع نخواهد بود و همچنین در این موارد ساختمان دات آی آر مجاز به اعمال مقررات خود است.

4-13- همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ساختمان دات آی آر مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری موارد قابل دانلود و کپی داده ها و کلیه محتوای تولید شده توسط ساختمان دات آی آر جزئی از اموال ساختمان دات آی آر محسوب می شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ساختمان دات آی آر است و هر گونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ساختمان دات آی آر محفوظ می دارد. علاوه بر این اسکریپت ها و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط ساختمان دات آی آر و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار ساختمان دات آی آر است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجازبه بهره برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی،قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت ساختمان دات آی آر و یا هر یک از خدمات یا مطالب، دانلود و یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات یا روش های مشابه مانند جمع آوری داده ها و ابزار های استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای ساختمان دات آی آر محفوظ است. 

در صورت استفاده از هر یک از خدمات ساختمان دات آی آر کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز عبور انجام می پذیرد به عهده کاربران است. تنها مرجع رسمی مورد تأیید ما برای ارتباط با شما پایگاه رسمی این سایت یعنی www.sakhteman.ir است. ما با هیچ روش دیگری جزء ارسال نامه از طریق آدرس های رسمی و تأیید شده در سایت با شما تماس نخواهیم داشت و وبسایت ساختمان دات آی آر هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.sakhteman.ir و همچنین هیچگونه وبلاگ و شناسه و برنامه های گفتگوی اینترنتی و غیره ندارد و هیچ گاه با این روش ها با فروشنده و کاربر تماس نمی گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط تنها می توانند از آدرس های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده نمایند.

 

ماده 5. موضوع قرارداد

حق العمل کاری، بازاریابی و واسطه گری فروش آنلاین محصولات ساختمانی و تجهیزات آن توسط ساختمان دات آی آر و ثبت سفارش خرید محصولات توسط خریداران از طریق وب سایت ساختمان دات آی آر به نشانی www.sakhteman.ir.

ساختمان دات آی آر یک بازارگاه آنلاین (پلتفرم بازار الکترونیکی) است نه فروشگاه اینترنتی و نقش ایجاد زیرساخت مناسب برای تعامل میان تأمین کنندگان و مصرف کنندگان بیرونی محصول (کالا و خدمات) را در چارچوب و قواعد این قرارداد بر عهده دارد به عبارتی دیگر ساختمان دات آی آر به شکل یک واسطه میان خریداران و عرضه کنندگان کالا و خدمات (فروشندگان) فعالیت می کند بدون آنکه خود طرف معاملات میان آنها قرار گیرد.

 

ماده 6:مدت قرارداد

این قرارداد از تاریخ .............................................. تا 1402/12/29 (تاپایان سال جاری) می باشد.

تبصره 1 : این قرارداد در پایان مدت برای مدت مشابه به طور خودکار به صورت سالانه تمدید خواهد شد مگر این که ساختمان دات آی آر مایل به ادامه همکاری با فروشنده نباشد که در این صورت پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر توسط شرکت مسدود خواهد شد و  این امر به منزله مخالفت با تمدید قرارداد و در نتیجه پایان رابطه قراردادی فی مابین خواهد بود. چنانچه فروشنده نیز مایل به ادامه همکاری نباشد بایستی حداقل یک هفته قبل از انقضای مدت قرارداد یا تفاهم نامه، عدم تمایل خود را نسبت به تمدید به طرف دیگر اعلام نماید.ضمنا شرکت می تواند براساس خطا یا عدم امتیاز گیری مناسب زودتر از پایان مدت قرارداد ،ارتباط همکاری خویش را با فروشنده قطع نماید.



ماده 7: کمیسیون و هزینه های فروش

7-1- کمیسیون ساختمان دات آی آر: درصدی از بهای فروش کالا است که بابت عرضه کالا در درگاه اینترنتی ساختمان دات آی آر و به شرح مندرج در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر، به شرکت تعلق می گیرد. نظر به اینکه درصد مذکور پیش از درج کالا در پنل برای فروشنده قابل رویت است، ثبت یا درج کالا در پنل به منزله تأیید و پذیرش درصد مذکور توسط فروشنده است.

تبصره : ساختمان دات آی آر میتواند نسبت به وصول کمیسیون خود از محل مطالبات فروشنده به همراه مالیات بر ارزش افزوده متعلقه اقدام و برداشت نماید.

تبصره: با توجه به اینکه درآمد ساختمان دات آی آر از فروشنده صرفاً کمیسیون فروش بوده لذا فروشنده متعهد و ملزم می گردد در جهت رعایت تکالیف قانونی و مالیاتی صرفاً در دفاتر قانونی و صورت معاملات فصلی ارسال به سازمان امور مالیاتی فقط مبلغ کمیسیون را به نام ساختمان دات آی آر شناسایی و ارسال نماید و متعهد می گردد کل مبلغ فروش کالا یا خدمات را فقط به نام شخص خریدار (مصرف کننده) یا (خریدار) ارسال نماید و چنانچه عکس این تبصره صورت پذیرد،ساختمان دات آی آر می تواند کلیه مستندات و اطلاعات مالی و فروش فروشنده را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرارداده تا اثبات ادعا خود مبتنی بر دریافت کمیسیون فروش باشد.

7-2- هزینه های جانبی اعم از :  خدمات تبلیغاتی، تولید محتوا و تصویر برداری برای کالا، استفاده از پنل مخصوص مشتریان، هزینه های مرجوعی، همچنین جریمه ها (بر اساس ضوابط کاری ساختمان دات آی آر به شرح مندرج در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر) و سایر هزینه های جانبی بسته بندی و ارسال کالا(موضوع ارسال کالا و هزینه ارسال برعهده فروشنده می باشد) برای مشتری به همراه مالیات بر ارزش افزوده متعلقه به عهده فروشنده خواهد بود.

تبصره : امکان تغییر کمیسیون، هزینه ها و جریمه ها در هر زمان توسط ساختمان دات آی آر در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر وجود دارد و فروشنده قادر به مشاهده سوابق تغییرات آن خواهد بود. تغییرات در هزینه ها و جریمه ها دو روز قبل از اعمال از طریق پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر یا پست الکترونیک فروشنده به نشانی مندرج در پنل به اطلاع فروشنده خواهد رسید و ادامه روند فروش توسط فروشنده پس از اعمال تغییرات به منزله پذیرش شرایط جدید و در حکم اصلاحیه این قرارداد است که خود به خود با ادامه روند فروش مورد توافق طرفین قرار گرفته است و نیاز به تشریفات امضاء و ابلاغ جداگانه ای برای لازم الاجرا بودن ندارد. چنانچه فروشنده ظرف مهلت مذکور ( دو روز از تاریخ ارسال اطلاعیه و تغییرات پنل) عدم موافقت خود را اعلام نماید در اینصورت قرارداد فسخ خواهد شد.

تبصره: در خصوص بند فوق فروشنده متعهد گردید جهت آگاهی از تغییرات هر روز پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر خود را مشاهده کند و ساختمان دات آی آر هیچگونه مسئولیتی نسبت به ادعای عدم آگاهی فروشنده از تغییرات نداشته و ندارد.

 

ماده 8- شرایط ثبت و ارسال سفارش

روز کاری به معنی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پذیرش می شوند.

8-1- در ساختمان دات آی آر تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند ضمن اینکه کاربر در هنگام انتخاب کالا باید به تمام مشخصات کالا دقت نماید و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. مسئولیت انتخاب کالا بر عهده کاربر می‌باشد و ساختمان دات آی آر هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت.

8-2- ساختمان دات آی آرصرفاً زیر ساخت انجام فروش را فراهم می نماید. لذا مسئولیت‌های مربوط به کیفیت ، قیمت، محتوا، شرایط ارسال ، هزینه ارسال و همچنین خدمات پس از فروش محصولات بر عهده فروشنده است. همچنین مسئولیت صدور فاکتور در وجه مشتری نهایی و سند برگشت از فروش نیابتاً بر عهده ساختمان دات آی آر می باشد. ضمناً کلیه مسئولیت های ناشی از این اقدامات اعم از :  خسارات وارده به اشخاص ثالث و ساختمان دات آی آر و ضمانت های اجرای قانونی بر عهده فروشنده بوده و ساختمان دات آی آر مسئولیتی ندارد و در برخی موارد به صورت نیابتی بر عهده ساختمان دات آی آر می باشد و ساختمان دات آی آر مسئولیتی در قبال فاکتور تنظیمی و مسائل مربوط به آن ندارد.

8-3- در صورت صدور هرگونه فاکتور در وجه ساختمان دات آی آر از جانب فروشنده یا خریدار در گزارشات مالیاتی (معاملات فصلی ارزش افزوده) و اظهار نمودن آن در گزارشات مالیاتی طرفین، مراتب مورد تائید ساختمان دات آی آر نبوده و همچنین این شرکت هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت و مسئولیت خسارت وارده احتمالی به عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده مکلف به پاسخدهی به سازمان امورمالیاتی یا سایر سازمان ها خواهد بود.

8-4- تکالیف مالیاتی و قانونی فروشنده و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود او است و ارائه گزارشات مالیاتی ساختمان دات آی آر به سازمان امور مالیاتی، ارتباطی به فروشندگان ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف آنها نخواهد بود.

8-5- سفارشات خرید خریدار، با توجه به موجودی اختصاص داده شده توسط فروشنده در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر، برای وی قابل رؤیت است و فروشنده موظف است سفارشات ثبت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، که نباید بیش از 72 ساعت باشد با توجه به نوع کالا به صورت محموله آماده، و با بسته بندی استاندارد به نحوی که به کالا آسیبی وارد نشود برای خریدار ارسال نماید.

8-6- قیمت کالاها با توجه به رعایت استاندارد های قیمت گذاری (مندرج در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر و با توجه به قوانین و مقررات اعلامی از طرف سازمانهای نظارتی و یا لیست قیمت مصوب مورد تأیید اتحادیه ها و سازمان های مرتبط) ، توسط و به مسئولیت فروشنده تعیین میشود. لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی از جمله سازمان تعزیرات و اشخاص ثالث از جمله مشتری در خصوص قیمت تعیین شده بر عهده فروشنده است. به موجب این قرارداد، فروشنده به عنوان شرط ضمن عقد اعلام می نمایند که نسبت به فروش کالاهای خود در درگاه اینترنتی ساختمان دات آی آر کلیه خیارات از جمله غبن ولو فاحش یا افحش را از خود سلب و ساقط می نماید.

8-7-  وجوه ناشی از فروش کالا به حساب ساختمان دات آی آر واریز شده و تا 72 ساعت کاری پس از تأیید نهایی فروشنده در پنل فروشندگان مبنی بر اینکه کالا تحویل خریدار گردیده و پس از نظارت از روند عملیات فروش اعم از ارسال به موقع کالا،عدم عودت کالا و ... پس از کسر کمیسیون مختص ساختمان دات آی آر، هزینه ها و مطالبات قراردادی به حساب فروشنده منطبق بر شماره حساب اعلام شده واریز می گردد.

8-8- وجه ناشی از فروش کالا توسط خریدار به حساب ساختمان دات آی آر واریز می شود و مسئولیت صدور فاکتور فروش و سند برگشت از فروش مطابق بخشنامه سازمان امور مالیاتی و رأی دفتر فنی و اعتراضات مؤدیان بر عهده ساختمان دات آی آر است که ساختمان دات آی آر مطابق رأی دفتر فنی و اعتراضات مؤدیان برای کالای فروش رفته به نیابت از فروشنده، فاکتور فروش موضوع قانون مالیاتهای مستقیم را صادر و برای مشتری ارسال می نماید و نیز صورتحساب خدمات ارائه شده از سوی ساختمان دات آی آر به فروشنده، توسط ساختمان دات آی آر به نام فروشنده صادر می شود. ساختمان دات آی آر درآمدهای حاصل از ارائه خدمات خود به فروشنده و قراردادهای منعقده به فروشنده را جهت رعایت مفاد مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، به سازمان امور مالیاتی گزارش خواهد داد.

تبصره: واریز وجوه توسط ساختمان دات آی آر صرفاً پس از تأیید نهائی فروشنده به شرح فوق امکانپذیر است و مدت زمان فوق از لحظه تأیید نهایی محاسبه می شود و قبل از آن ساختمان دات آی آر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

8-8- ممکن است اختلالات شبکه بانکی کشور باعث تأخیر در واریز وجوه توسط ساختمان دات آی آر گردد، با این حال ساختمان دات آی آر، در حد امکان نسبت به اطلاع رسانی اینگونه تأخیرات اقدام خواهد کرد.

8-9- در صورتی که فروشنده مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و در این مورد ثبت نام را انجام داده باشد مجاز به دریافت مالیات بر ارزش افزوده می باشد. در صورت عدم ثبت نام در مالیات بر ارزش افزوده پرداخت های فروشنده مسدود خواهد شد تا زمانی که استعلام ثبت نام فروشنده گردد. همچنین در صورت عدم ثبت نام و لغو قرارداد از سوی فروشنده یا ساختمان دات آی آر 9درصد مالیات بر ارزش افزوده از حساب فروشنده کسر و مابقی پس از کسر وجوه التزام و خسارات به ایشان پرداخت خواهد شد.

8-10- در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت به بهای پایین تر از قیمت واقعی، وی متعهد و ملزم است کالا را با همان قیمت درج شده تحویل خریدار نماید و در صورت استنکاف، مشمول وجه التزام و ضمانت اجرای مذکور در خصوص عرضه کالای ناموجود می باشد. همچنین هرگونه پاسخگویی به خریدار کالا یا خدمات در مراجع رسمی و قضائی صرفاً به عهده فروشنده است و مسئولیتی متوجه ساختمان دات آی آر نمی باشد.

8-11- زمان تحویل کالا به کاربر توسط فروشنده وبا هماهنگی فی مابین طرفین مشخص میگردد. در هر حال این زمان بیش از 72 ساعت از زمان توافق با خریدار نخواهد بود.

8-12- فروشندگانی در ساختمان دات آی آر فعالیت می کنند که خود موضوع حمل محصول را اجرایی نمایند و حمل محصول بر عهده فروشنده می باشد و در صورتی که فروشنده با استفاده از سرویس حمل و نقل پیمانکار ساختمان دات آی آر نسبت به ارسال کالا به محل خریدار اقدام نماید، هزینه های مربوطه در انتهای بازه زمانی تعریف شده(پایان هفته) تسویه حساب محاسبه و از مبلغ پرداختی به فروشنده کسر می گردد

8-13- کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت ساختمان دات آی آر به وسیله ارسال کد سفارش پیش فاکتور از طریق ایمیل و سایت ساختمان دات آی آر در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. ساختمان دات آی آر پیگیری های لازم جهت ارسال کالا از فروشنده به خریدار را اعمال می نماید و مسئولیت ارسال به موقع سفارشات بر عهده فروشنده می باشد. فروشنده مسئولیت کلیه موجودی کالاها را بر عهده دارد و در صورتیکه موجودی کالایی به اتمام رسیده باشد فروشنده موظف به عودت وجه سفارش می باشد و در خصوص این بند فروشنده موظف است موجودی کالاهای خود را بررسی و به روز رسانی نماید.

8-14- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا، مبلغ پرداخت شده طی 48 الی 72 ساعت کاری توسط فروشنده یا ساختمان دات آی آر به حساب خریدار واریز خواهد شد.

8-15- ساختمان دات آی آر مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای ساختمان دات آی آر محفوظ است. شایان ذکر است کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود.

8-16- درصورتی که کالایی پس از خرید خریدار، کاهش قیمت داشته باشد، امکان مرجوع نمودن کالا یا مطالبه مابه التفاوت وجه وجود ندارد.

8-17- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی‌نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس ارسال تحویل گیرنده، دقیق و قابل استناد باشد.

8-18- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای خریدار ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالاهای موجود در سبد کالا اعمال خواهد شد. بنابراین به خریدارانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی کالا دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. در غیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی متوجه ساختمان دات آی آر نخواهد بود.

8-19- سفارش زمانی نهایی می‌شود که کاربر کد سبد خرید (DSc) سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که ساختمان دات آی آر هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

8-20- در صورت وجود هرگونه ایراد یا مغایرت کالای ارسال شده با اطلاعات مندرج در سایت ساختمان دات آی آر در کالای ارسالی، خریداران حداکثر 24 ساعت (یک روز کاری پس از دریافت کالا) باید مورد را در پنل پشتیبانی ثبت شکایات ساختمان دات آی آر درج و ثبت نمایند. تیم پشتیبانی ساختمان دات آی آر پس از بررسی مورد اعلام شده از سمت خریداران راهنمایی‌های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام خواهند داد.

8-21- چنانچه کالای تحویل داده شده توسط فروشنده معیوب یا تاریخ مصرف گذشته باشد یا مطابق مندرجات سفارش کالا و توصیفات آن نباشد، در این شرایط ، پس از عودت کالا توسط خریدار، ساختمان دات آی آر آن را به فروشنده عودت میدهد و فروشنده متعهد می باشد؛ ظرف 48 ساعت کاری از تاریخ عودت کالاهای فوق الذکر، کالارا تعویض نماید و چنانچه کالا به علت عدم موجودی قابل تعویض نباشد فروشنده موظف و متعهد به استرداد بهای دریافتی از طریق ساختمان دات آی آر به خریدار می باشد و در صورت تخلف از مقررات این بند فروشنده مسئول خسارت به میزان وجه التزام قراردادی می باشد و ساختمان دات آی آر می تواند شکایت قضایی و قابل پیگیری از فروشنده داشته باشد.

8-22- چنانچه کالا در شرایط نو و بدون اینکه از آن استفاده شده باشد (آکبند) در صورت تأیید مطابق با قوانین ارجاع توسط ساختمان دات آی آر یا خریدار نهائی بازپس و یا عودت داده شود. در این شرایط فروشنده مطابق درخواست خریدار و از طریق ساختمان دات آی آر مبلغ کالا را به خریدار یا ساختمان دات آی آر عودت میدهد و یا اقدام به تعویض کالا مینماید.

8-23- هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل توسط خریدار پس از وصول کالا مانع از انصراف خریدار یا عودت کالا می‌شود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد که منجر به لغو سفارش می‌شود توجه فرمایید.

8-24- پس از دریافت کالاها و سفارشات عودت داده شده توسط ساختمان دات آی آر، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط خریدار را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورت صحت، کالا تعویض یا وجه آن توسط فروشنده عودت داده می‌شود در غیر این صورت کالا مجددا برای خریدار ارسال خواهد شد.مصالح فله صرفاً قبل از تخلیه قابل بازگشت و پس دادن می باشد. ضمنا مسئولیت باز پس گیری کالا، هزینه حمل مجدد، تعویض کالا و عودت وجه بر عهده فروشنده می باشد و ساختمان دات آی آر هیچگونه مسئولیتی ندارد.

8-25- هرگونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی و هماهنگی با پشتیبانی ساختمان دات آی آر و بررسی توسط ساختمان دات آی آر بر عهده خریدار بوده و مسئولیتی برعهده شرکت نخواهد بود.

8-26- در رابطه با هزینه حمل و نقل سفارشات عودت داده شده از/ به خریدار، موارد به شرح ذیل می باشد:

الف) تنها در صورتی هزینه های حمل و نقل عودت سفارشات بر عهده فروشنده می باشد که عودت کالا ناشی از کالای معیوب و یا ناقص و یا ارسال کالای مغایر با سفارش خریدار (رنگ، سایز، مدل و غیره) باشد و در این صورت به ازای هر سفارش کلیه خسارات وارده از فروشنده جهت هزینه های ارسال و دریافت و عودت کالا اخذ می گردد.

ب) در صورتی که عودت کالا ناشی از قصور فروشنده نباشد، هیچ گونه هزینه حمل و نقل عودت سفارش شامل حال فروشنده و ساختمان دات آی آر نخواهد شد و کلیه هزینه ها از جمله هزینه هر گونه آسیب به کیفیت و کمیت کالا در زمان بازگشت بر عهده خریدار می باشد.

ج) کلیه هزینه های حمل و نقل و هزینه ارسال کالا به عهده خریدار می باشد که این هزینه کاملا برای فروشنده می باشد (در وبسایت ساختمان دات آی آر قید گردیده مه ارسال برعهده فروشنده می باشد) و بسته به انتخاب نوع حمل، توسط خریدار به صورت آنلاین در سایت پرداخت شده یا در زمان تحویل پرداخت میگردد.

8-27- ارسال کالا و خدمات به عهده فروشنده می باشد و ساختمان دات آی آر در این زمینه هیچ تعهدی ندارد. فروشنده میبایست تمام تلاش خود را انجام دهد تا کلیه سفارش‏‌ها صحیح و سالم و بدون آسیب به دست خریداران خود در شهر تهران و سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به عهده فروشنده و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی به خریدار) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل و فروشنده است .

8-28- بتن آماده از گروه کالاهایی است که عودت سفارش در خصوص آنها مورد قبول نمیباشد، سایر محصولات غیر قابل عودت نیز مطابق با اعلام فروشندگان در سایت اطلاع رسانی می گردد. فلذا عمده کالاهای موجود در صنعت ساختمان و بعضی از کالاهای موجود در سایت امکان عودت امکانپذیر نمی باشد. لذا خریداران محترم در زمان خرید به نوع محصول حجم محصول و شرایط توجه لازم را داشته باشند.

8-29- کلیه مصالح فله از جمله سیمان ، گچ، بتن آماده، آجر، شن و ماسه صرفاً قبل از تخلیه بار قابل عودت می باشد.

8-30- فروش کالاهای دسته دوم، اخذ بیعانه، نسیه یا معاوضه به هیچ عنوان در ساختمان دات آی آر تعریف نشده است.

8-31- با توجه به ویژگی هر محصول و در صورت وجود اضافه یا کسری بار، تسویه نهائی پس از تخلیه بار و با توجه به قبض باسکول و واحد درج شده در قبض باسکول صورت می پذیرد.

 

ماده 9 : تعهدات و حقوق فروشنده

9-1- فروشنده متعهد است مدارک درخواست شده در خصوص احراز هویت و مدارک موثق و معتبر ثبتی و نیز گواهینامه های صنفی، حرفه ای، بهداشتی (در صورت لزوم)، استاندارد و سایر مدارک مورد نیاز را در شرح پنل بارگذاری و در صورت لزوم آنها را به روزرسانی نماید. عدم بارگذاری یا عدم به روزرسانی اسناد به نحو صحیح، علاوه بر ایجاد حق فسخ برای ساختمان دات آی آر (پس از اخطار رفع نقص) این حق را برای ساختمان دات آی آر ایجاد میکند که کلیه پرداخت ها را تا زمان رفع نواقص مدارک معلق و دسترسی فروشنده را به پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر قطع نماید.

9-2- فروشنده حقوقی (غیر از اشخاص حقیقی) موظف است هنگام انعقاد قرارداد، شخصی را به عنوان نماینده خود (نماینده حقیقی) جهت ارتباط و هماهنگی با ساختمان دات آی آر به صورت مکتوب معرفی نماید.

9-3- فروشنده حقیقی می تواند، همزمان با انعقاد این قرارداد، شخصی را بعنوان نماینده خود جهت ارتباط و هماهنگی با ساختمان دات آی آر معرفی نماید.

9-4- فروشنده موظف است مشخصات محصولات و توضیحات لازم جهت معرفی کالا، نحوه پشتیبانی پس از فروش و سایر موارد لازم را در درگاه اینترنتی (پنل) براساس شرایط اعلامی ساختمان دات آی آر ارائه نماید. همچنین فروشنده مسئولیت صحت اطلاعات و تضمین اصالت و کیفیت کالا و خدمات را شخصاً بر عهده دارد و بدین وسیله متعهد می گردد در قبال تخلفات خود شخصاً پاسخگوی مراجع رسمی و قانونی و خریدار بوده و ساختمان دات آی آر از این جهت فاقد هر گونه مسئولیت حقوقی و کیفری می باشد.

9-5- فروشنده متعهد به رعایت تمام اصول و مقررات و شرایط خاص صنفی مرتبط با فعالیت خود می باشد.

9-6- فروشنده متعهد می شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر نهایتا ظرف 72 ساعت ارسال نماید و به هیچ دلیلی اعم از نوسانات نرخ ارزَ، عدم موجودی،قطعی برق و زیرساخت های اینترنتی، اشتباه در مشخصات و غیره از تحویل آن استنکاف نورزد ، در غیر این صورت ساختمان دات آی آر می تواند بنا به تشخیص خود، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات یا عدم انجام تعهد (برابر ماده وجه التزام قرادادی) را از فروشنده مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت نماید و علاوه بر این ساختمان دات آی آر بنا به تشخیص خود می تواند اقدام به فسخ قرارداد کند. لازم به ذکر است دریافت خسارت از سوی ساختمان دات آی آر منافاتی با الزام فروشنده به تحویل کالا به خریدار و مطالبه خسارات از سوی وی ندارد و خریدار می تواند جهت دریافت وجه و کلیه خسارات صرفاً به فروشنده رجوع کند.

9-7- فروشنده متعهد می باشد که هیچگونه کالای تقلبی(مطابق تعریف ساختمان دات آی آر در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر) قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی یا غیر استاندارد در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد و تضمین میکند تمامی کالاها و ملحقات فروخته و ارسال شده به نحو صحیح و قانونی قیمت گذاری و با رعایت حقوق مالکیت فکری عرضه شده و جزء کالاهای مجاز و قانونی و مشمول استاندارد اجباری بوده و درصورت وارداتی بودن ،  با ارائه مستندات تایید می نماید که کالا از مبادی قانونی وارد کشور گردیده و همگی دارای برگ سبز و کلیه مدارک گمرکی و مالیاتی لازم می باشند و همه این مستندات را در صورت لزوم به همراه فاکتور فروش به ساختمان دات آی آر یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد. در غیر این صورت کلیه مسئولیتهای قضایی و قانونی و پاسخگویی به مشتری و سایر اشخاص و مراجع ذی صلاح صرفاً بر عهده فروشنده خواهد بود و مسئولیتی متوجه ساختمان دات آی آر نمی باشد و فروشنده موظف است درصورت محکومیت یا الزام قانونی ساختمان دات آی آر به پرداخت خسارت یا جریمه، علاوه بر پرداخت آنها، ده برابر قیمت و بهای کالا را به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد به ساختمان دات آی آر پرداخت نماید. در این صورت، ساختمان دات آی آر می تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ یک طرفه این قرارداد اقدام و با شکایت رسمی برعلیه فروشنده در محاکم قضایی و مالیاتی و اقتصادی نسبت به اخذ خسارات خود اقدام و فروشنده حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

9-8- نام تجاری فروشنده جهت درج در سایت، نام تجاری اعلامی از طرف فروشنده در پنل او می باشد و فروشنده در این راستا اظهار می نماید مالکیت مادی و معنوی نام تجاری مذکور متعلق به وی می باشد. در صورت کشف خلاف این موضوع، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری بر عهده فروشنده خواهد بود. در صورتی که فروشنده ظرف مدت 48 ساعت از تاریخ اعلام ساختمان دات آی آر مبنی بر مراجعه جهت پاسخگویی به مراجع مربوطه مراجعه ننماید، موظف به پرداخت وجه التزام قراردادی به ساختمان دات آی آر می باشد.

9-9- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند.

9-10- فروشنده متعهد میشود که هیچگونه کالای تقلبی(مطابق تعریف ساختمان دات آی آردر پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر ) ، قاچاق، ممنوعه، مضر، غیر بهداشتی و غیر استاندارد را در سایت درج نکرده و تحویل مشتری ندهد. در غیر این صورت فروشنده موظف است معادل ده برابر قیمت و بهای کالا را به عنوان وجه التزام عدم انجام تعهد به ساختمان دات آی آر پرداخت نماید و در این صورت ساختمان دات آی آر می تواند ضمن قطع فوری دسترسی فروشنده به پنل، نسبت به فسخ این قرارداد اقدام نماید و فروشنده حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

9-11- فروشنده تضمین میکند که تنوع، تعداد، قیمت، کیفیت، مشخصات و عملکرد معمول کالاها به ترتیب اعلام شده در درگاه اینترنتی است و کالاها با اطلاعات انتشار یافته در مورد آنها کاملاً تطبیق دارد. کلیه کالاها باید در بسته بندی مطابق با استاندارد ساختمان دات آی آر تحویل داده شود. در صورت فقدان استاندارد خاصی از سوی ساختمان دات آی آر کالاها باید در بهترین بسته بندی معمول در رویه تجاری برای آن نوع کالا، تحویل داده شود. کالاهای فروخته شده به هیچ عنوان نباید کالاهای دست دوم(ریپک یا غیرآکبند) باشند و ضمنا هر گونه مسئولیتی در صورت عدم رعایت این بند نیز متوجه فروشنده بوده و ساختمان دات آی آر از هر گونه مسئولیت حقوقی و کیفری مبری می باشد.

9-12- درصورتیکه کالاهای فروخته شده توسط فروشنده (از طریق درگاه اینترنتی) در دفاتر قانونی و یا صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 خریدار و مشتری ، به عنوان خرید از ساختمان دات آی آر اظهار و ابراز شود، فروشنده موظف است از طریق مکاتبه با مراجع مالیاتی و ذی صلاح اقرار به فروش توسط خودش را نموده و با ارائه مدارک و مستندات فروش را متقبل می شود و در صورت عدم اقدام به موقع، مسئول جبران خسارات وارده به ساختمان دات آی آر فروشنده خواهد بود.

9-12- درصورتیکه کالاهای فروخته شده توسط فروشنده (از طریق درگاه اینترنتی) در گزارش مالیاتی مشتری، به عنوان خرید از ساختمان دات آی آر اظهار و ابراز شود، فروشنده مسئول رفع اشتباه از طریق مکاتبه با مراجع ذی صلاح است و در صورت عدم اقدام به موقع ، مسئول جبران خسارات وارده به ساختمان دات آی آر فروشنده خواهد بود.

9-13- فروشنده موظف است در خصوص کالاهای ملزم به داشتن گارانتی، کالا را با گارانتی مجاز در پنل عرضه نماید. در غیر اینصورت مشمول جرائم و وجه التزام می شود.

9-14- فروشنده اعلام و اقرار می دارد که مالک قانونی کالاهای معرفی شده بوده و مالک معارضی ندارد و حقوق مالکیت صنعتی (در صورت وجود)، مالکیت معنوی و سایر حقوق قانونی و عرفی،متعلق به اوست و حق بهره برداری از این حقوق و عرضه و فروش کالاهای مربوطه را دارد و مطابق قوانین ج.ا. ایران مجاز به فعالیت اقتصادی و تجاری می باشد ضمن اینکه کالاهای ارائه شده را از مجاری و طرق قانونی تأمین کرده و دارای فاکتور خرید معتبر می باشد که در صورت لزوم و نیاز به ساختمان دات آی آر ارائه خواهد داد.

9-15- مسئولیت انجام تمامی امور کنترل کیفیت و استاندارد محصول بر عهده فروشنده می باشئد و ساختمان دات آی آر نسبت به انجام کنترل کیفیت کالاهای ارسالی فروشنده اقدام نخواهد کرد و مسئولیتی ندارد و تنها در صورت بروز هرگونه ادعا از سوی مشتریان مبنی بر معیوب و یا ناقص بودن کالا و یا عدم تطابق آن با سفارش ثبت شده (اعم از رنگ و سایر ویژگی های کالا)، ساختمان دات آی آر نسبت به بررسی موضوع اقدام خواهد نمود و بر مبنای نظر کارشناسی ساختمان دات آی آر، اقدامات لازم اعم از تعویض کالا و یا عودت مبلغ سفارش یا پرداخت خسارت به مشتری از سوی فروشنده صورت خواهد پذیرفت.

9-16- فروشنده اعلام و اقرار می کند که در زمان عقد این قرارداد، مشمول هیچ ممنوعیت قانونی، برای انعقاد این قرارداد نمی باشد و چنانچه در هر زمانی به هر دلیلی مشمول ممنوعیت قرار گرفت، مراتب را فوراً به ساختمان دات آی آر اعلام نماید و الا فروشنده مسئول عواقب قانونی آن در مراجع قضائی و جبران خسارت وارده به خریدار و ساختمان دات آی آر خواهد بود و ساختمان دات آی آر هیچگونه مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.

9-17- اگر در جریان تحویل، قبول، استفاده یا دسترسی به کالاها، خسارت مالی یا آسیب و جراحات شخصی ناشی از تقصیر یا عدم مراقبت در تولید، بسته بندی یا تحویل کالا رخ دهد اعم از استاندارد پایین، معیوب یا مضر بودن اجزای تشکیل دهنده کالا ، آلودگی کالا یا هرگونه قصور و تقصیر از ناحیه فروشنده، فروشنده موظف است در مقابل ساختمان دات آی آر، کارکنان و نمایندگان وی و خریدار پاسخگو باشد و فروشنده مسئول جبران کلیه خسارات وارده خواهد بود و همچنین کلیه ضمانت اجراها و مسئولیت کیفری یا حقوقی ناشی از هرگونه قصور و کوتاهی صرفاً به عهده فروشنده خواهد بود.

9-18- فروشنده متعهد و موظف است فروش آنلاین کالاهای خود را فقط از طریق درگاه اینترنتی ساختمان دات آی آر انجام دهد،ضمنا فروشنده پذیرفته است که این قرارداد حق انحصاری جهت فروش برای فروشنده ایجاد نمی نماید و هیچ گونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط سایر فروشندگان دیگر ، قابل استماع نمی باشد.

9-19- در صورت خسارات یا استرداد کالا توسط مشتری به علت عیب، کاستی یا نقص کالا، فروشنده متعهد به اجرای صحیح تعهدات و جلب رضایت مشتری بر اساس نظر ساختمان دات آی آر است و چنانچه رضایت مشتری و خریدار جلب نگردد،ساختمان دات آی آر می تواند با دریافت خسارت از فروشنده و در نظر گرفتن جریمه برای وی این خواسته را محقق نماید.

9-20- فروشنده متعهد است صرفاً  کالاهای موجود در انبار خود را در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر اعلام و عرضه نماید و معرفی کالای غیر موجود در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر به عنوان کالای موجود ممنوع بوده و فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به ساختمان دات آی آر و مشتری و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی خواهد بود. ضمنا در این حالت ساختمان دات آی آر بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام قراردادی، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده به فوریت اقدام خواهد نمود.

9-21- فروشنده موظف است در درج محتوای کالا در پنل خود کلیه مقررات و شئونات اخلاقی، اسلامی و قانونی و مفاد فهرست مصادیق مجرمانه را رعایت نموده و هرگونه پاسخگویی در این خصوص به مراجع ذیصلاح یا اشخاص ثالث صرفاً متوجه وی می باشد و مسئولیتی متوجه ساختمان دات آی آر نمی باشد.

9-22- در خصوص کالاها به شرح ذیل پس از ارسال اخطار به فروشنده از طریق پنل، فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاها از مشتری ظرف 24 ساعت ، اقدام می نماید؛

  • کالاهای بدون برچسب صحیح

  • کالاهای عودت شده از سوی مشتریان 

  • کالاهای معیوب و دارای نقص

  • کالاهایی که در اثنای همکاری فروش آن ها ممنوع و غیر قانونی شده است یا به هر علت موظف به استرداد آن می باشد

در غیر اینصورت ساختمان دات آی آر مسئولیتی در قبال این نوع کالا ها و نگهداری آنها نخواهد داشت و این امر به منزله اعراض فروشنده از کالای فوق تلقی شده و فروشنده با امضای قرارداد این اختیار را به ساختمان دات آی آر می دهد تا این کالاها را به نفع خود ضبط نموده و مطالبات خود را از محل آن برداشت کند و فروشنده حق هرگونه ادعا و اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نماید.

9-23- در صورت عدم تامین کالا و خدمات از سوی فروشنده، سفارشات طی 2 روز از زمان ثبت سفارش توسط مشتری، ساختمان دات آی آر می تواند راسا نسبت به لغو سفارش اقدام نماید و فروشنده متعهد به پرداخت وجه التزام قراردادی مطابق ماده .................. می باشد.

9-24- در صورتی که فروشنده سفارشات مشتریان را تامین ننماید، فروشنده متعهد به پرداخت کمیسیون ساختمان دات آی آر می باشد و همچنین در صورتی که درصد کالاهای تامین نشده فروشنده در ماه بیش از 5% کل سفارشات وی باشد، به ازای هر آیتم تامین نشده، دو برابر قیمت آن کالا از سوی فروشنده به ساختمان دات آی آر به عنوان ضرر و زیان پرداخت می گردد.

9-25- فروشنده حق واگذاری جزئی و کلی حقوق و تعهدات خود را به موجب این قرارداد به اشخاص ثالث بدون موافقت کتبی ساختمان دات آی آر تحت هیچ عنوانی اعم از نمایندگی، وکالت، صلح حقوق و سایر عناوین ، نخواهد داشت و در صورت هرگونه واگذاری،ساختمان دات آی آر حق فسخ قرارداد و عدم دسترسی فروشنده به پنل را خواهد داشت و فروشنده متعهد به پرداخت وجه التزام می باشد.

9-26- ساختمان دات آی آر هیچ الزامی جهت اختصاص پنل به هیچ فروشنده ای را ندارد و هر فروشنده ای که متقاضی فروش کالای خود از طریق ساختمان دات آی آر باشد در ابتدا باید تقاضای خود را به آدرس ایمیل شرکت ارسال و یا از طریق سایت نام نویسی و سپس مستندات خود را ارائه نماید،ساختمان دات آی آر ظرف یک هفته بعد از تکمیل مدارک ، مدارک فروشنده را اعتبار سنجی نموده در صورت تایید و پس از انعقاد قرارداد یا تفاهم نامه، فروشنده می تواند اقدام به فروش کالای خود از طریق ساختمان دات آی آر نماید.

تبصره: در هر زمانی که عدم صحت و اعتبار یا منقضی شدن مدت اعتبار مدارک فروشنده برای ساختمان دات آی آر آشکار شود ،ساختمان دات آی آرمی تواند نسبت به فسخ یک طرفه قرارداد و دریافت وجه التزام از فروشنده اقدام نماید.

9-27- این قرارداد هیچ گاه حق انحصاری جهت فروش برای فروشندگان ایجاد نمی نماید و هیچگونه اعتراضی نسبت به فروش کالا و نیز بهای کالاهای در حال فروش توسط فروشندگان دیگر قابل استماع نمی باشد.

9-28- فروشنده متعهد به معرفی نماینده خود جهت آموزش و توجیه در خصوص نحوه استفاده از پنل بازارگاه ساختمان دات آی آر می باشد و متعاقباً فروشنده با استفاده از پنل اعلام و اقرار می نماید که آموزش های لازم را فرا گرفته و مسئولیت پنل را بر عهده دارد و نمی تواند به ادعای ناآگاهی یا عدم اطلاع رسانی ، ادعایی را علیه ساختمان دات آی آر طرح نماید.

9-29- در صورت ثبت بیش از سه شکایت از یک فروشنده توسط خریداران و بی توجهی فروشنده به تذکرهای ساختمان دات آی آر در خصوص بهبود خدماتش ، ساختمان دات آی آر حق فسخ یکطرفه قرارداد با فروشنده را خواهد داشت.

9-30- کلیه مسئولیت های مرتبط به صحت اطلاعات مالی فروشنده اعم از شماره حساب، شماره شبا، نام بانک ، صاحب حساب و... که در پنل فروشنده وارد شده به عهده فروشنده می باشد.

9-31- همه مسئولیت های مغایرت محصول ارسال شده با شرح محصول، ویژگی ها، تعهد به زمان آماده سازی محصول، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده و یا تضمینی که فروشنده در این قرارداد و وبسایت اعلام کرده است بر عهده خود فروشنده است و ساختمان دات آی آر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

 

ماده 10: تعهدات و حقوق ساختمان دات آی آر

10-1- ساختمان دات آی آر به عنوان واسطه فروش، همکاری لازم را با فروشنده در راستای عرضه کالاهای موضوع قرارداد در درگاه اینترنتی(معرفی، توصیف و عکس گذاری، ارسال آنها به مشتریان بالقوه و سایر خدمات به شرح مقرر در پنل فروشنده) با اخذ هزینه های مربوط مبذول خواهد داشت و تعرفه این خدمات با توجه به برآورد ساختمان دات آی آر در هر مرحله به فروشنده اطلاع داده می شود و وی ملزم به پرداخت آن می باشد.

2-10 - طراحی درگاه اینترنتی، تعیین جایگاه کالا، نحوه معرفی، شیوه نمایش و تبلیغ کالا در پنل فروشنده پس از احذ هزینه مربوطه بر عهده ساختمان دات آی آر می باشد و در قبال دریافت هزینه های مربوطه براساس معرفی جدول پنل ها، شرح جدول هزینه ها و جریمه ها مندرج در پنل فروشنده، بر عهده ساختمان دات آی آرخواهد بود.

3-10 - ساختمان دات آی آر اقدامات و هماهنگی لازم را جهت آموزش و توجیه فروشندگان در خصوص نحوه استفاده از درگاه اینترنتی انجام خواهد داد.

4-10- وجوه ناشی از فروش کالا، پس از کسر کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی و تأیید واحد مالی ساختمان دات آی آر، طبق زمان بندی مشخص شده در پنل فروشندگان ساختمان دات آی آر به فروشنده پرداخت می شود.

تبصره: کمیسیون، هزینه ها و مطالبات قراردادی ساختمان دات آی آر همراه مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه و از فروشنده دریافت خواهد شد.

5-10- ساختمان دات آی آر مسئولیت و تعهدی در خصوص تکالیف قانونی و مالیاتی فروشنده از جمله مالیات بر درآمد و ارزش افزوده کالا ندارد و فروشنده درصورتیکه مشمول مقررات مالیات بر ارزش افزوده باشد، متعهد است در اعلام مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته و نسبت به انجام تعهد مالیاتی و ارائه مدارک و مستندات به حوزه مالیاتی مربوط به خود اقدامات مقتضی را مبذول نماید. در صورت عدم رعایت هر یک از تعهدات قانونی و مالیاتی از سوی فروشنده ساختمان دات آی آر محق باشد خسارات وارده به خود را بر حسب تشخیص خود از محل مطالبات فروشنده یا تضامین وی راساً و بدون نیاز به مراجعه به مراجع قانونی وصول کند.

تبصره : هزینه ناشی از استرداد کالاهای معیوب یا ناقص توسط مشتری، از مطالبات فروشنده کسر و توسط ساختمان دات آی آر برداشت خواهد شد.

10-6- ساختمان دات آی آر در قبال حوادث غیر مترقبه در بستر مبادلات الکترونیکی و خارج از اراده و قدرت خود، مانند قطع اینترنت و برق از سوی مراکز ذیصلاح مسئولیتی ندارد.

10-7- ایجاد حساب کاربری در ساختمان دات آی آر و همچنین مفاد این قرارداد و دیگر اسناد ساختمان دات آی آر هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد شعبه، مشارکت و سرمایه گذاری مشترک یا رابطه استخدامی یا پیمانکاری، حق فنی ، شراکت، نمایندگی یا مانند آن را فیمابین کاربر و ساختمان دات آی آر ایجاد نخواهد کرد.

10-8- ساختمان دات آی آر می تواند حقوق و تعهدات خود ناشی از این قرارداد را به شخص ثالث منتقل کند.

10-9- ساختمان دات آی آر نهایت تلاش و دقت خود را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود به عمل می آورد و به منظور تولید محتوا، از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌نماید. لازم به ذکر است ساختمان دات آی آر تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد و اگر محصول ارائه شده توسط ساختمان دات آی آر دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.

10-10- سایت ساختمان دات آی آر هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با حذف شدن صفحه سایت خود و یا لینک های مرده و یا قطعی و یا اختلال در سیستم اینترنتی و اینترانتی کشور ، یا از دسترس خارج شدن سایت و یا فیلتر یا هک شدن و یا هرگونه اشکالی که به طور ناگهانی رخ دهد را نمی پذیرد و هم چنین ساختمان دات آی آر مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشی از عوامل طبیعی،نیروی انسانی،مشکلات اینترنتی،خرابی تجهیزات کامپیوتری،مخابراتی و ... باشد بر عهده ندارد.لکن تمام تلاش خود را جهت رفع موانع فوق در اسرع وقت به عمل می آورد.ضمنا در صورت هک یا بروز هرگونه مشکل توسط عوامل انسانی شخص مقصر می بایست کلیه خسارات وارده به ساختمان دات آی آر و کاربران وی و اشخاص ثالث را جبران نماید.

10-11- با توجه به اینکه نوع رابطه های تجاری صرفاً خرید و فروش می باشد و هیچگونه کسورات بیمه ای به معامله تعلق نمی گیرد لیکن خریدار و فروشنده و ساختمان دات آی آر در این خصوص تعهدی نداشته و صرفاً تکالیف قانونی خود را در این خصوص انجام می دهند.

10-12- سایت ساختمان دات آی آر ممکن است دارای سرویس‌‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط فروشنده با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. فروشنده توافق می‏‌کند که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کند که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد و از درج هرگونه مطالبی مخالف قوانین و یا مغایر با اخلاق و عفت عمومی است خودداری نماید و در صورت درج هر مطلبی مغایر با این بند و یا درج مطالبی که مشمول فهرست مصادیق مجرمانه مسئولیت حقوقی و کیفری آن به عهده کاربر می باشد.لازم به ذکر است کلیه مطالب مندرج در این سرویس ها به عنوان مدارک و مستندات قابل ارائه له یا علیه هر یک از کاربران می باشد.

10-13- هیچ یک از موضوعات و مفاد قرارداد حاضر به معنای شراکت یا وجود رابطه کارگر و کارفرمائی فیمابین فروشنده و ساختمان دات آی آر نبوده و نخواهد بود.

10-14- ساختمان دات آی آر در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی شهر تهران پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از اینگونه موارد، مراتب را جهت پیگرد قانونی به پشتیبانی ساختمان دات آی آر اطلاع دهید.

10-15- ایجاد فروشگاه اینترنتی در ساختمان دات آی آر دارای حق ورودی بوده که حقوق آن برای ساختمان دات آی آر محفوظ است.

 

1: ضمانت اجرای فروش کالا با قیمت بالاتر از نرخ مصوب


بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب می شود.

بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه به مدت یک هفته سلب می شود.

بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه به مدت یک ماه سلب می شود و یا دسترسی فروشنده به پنل مسدود می شود.

 

2: ضمانت اجرای فروش کالای غیر اصل و غیر استاندارد


بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب می شود و جریمه نقدی اعمال می‌شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش گروه کالایی مربوطه سلب می شود و جریمه نقدی اعمال می‌شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

بار سوم، دسترسی فروشنده به پنل مسدود می شود وجریمه نقدی اعمال می‌شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

جریمه نقدی در هر بار ، 10 برابر جمع کل فاکتور فروخته شده می باشد.

(به علت حساسیت های موجود در زمینه فروش کالای غیر اصل، حداقل مبلغ جریمه 5 میلیون تومان تعیین شده است).

 

3: ضمانت اجرای لغو سفارش مشتری توسط فروشنده


لغو سفارش ، بعد از زمان نهایی شدن سفارش (بعد از پرداخت ) در همان روز ، به هر دلیلی مشمول جریمه نقدی به میزان 2 برابر کارمزد ساختمان دات آی آر ضرب در قیمت کالای سفارش گذاری شده (حداقل200.000 تومان)

لغو سفارش ، روز قبل از تعهد ارسال و یا روز تعهد ارسال به هر دلیلی مشمول جریمه نقدی به میزان 3 برابر کارمزد ساختمان دات آی آر ضرب در قیمت کالای سفارش گذاری شده (حداقل 300.000 تومان)

لغو سفارش روز بعد از تعهد ارسال به هر دلیلی مشمول جریمه نقدی به میزان 5 برابر کارمزد ساختمان دات آی آر ضرب در قیمت کالای سفارش گذاری شده (حداقل 500.000 تومان)

 

4: ضمانت اجرای مغایرت در ورود اطلاعات کالا در ساختمان دات آی آر


(به دلیل هر نوع مغایرت از قبیل مغایرت در تصویر کالا یا نداشتن لیبل ، برچسب صحیح، رنگ، بسته بندی، محتوا و مشخصات فنی و غیره).

برای هر کالای دارای مغایرت،فروشنده ملزم به مبلغ 50.000 تومان جریمه نقدی

 

5: ضمانت اجرای مرجوعی کالا توسط مشتری به دلایل مغایرت

 

بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب می شود

بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه به مدت یک ماه سلب می شود

بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه برای همیشه سلب میشود و یا دسترسی

فروشنده به پنل مسدود می شود.

جریمه تخلف در هر بار، 5 برابر کارمزد ساختمان دات آی آر ضرب در قیمت کالای مرجوعی (حداقل 500.000 تومان)

 

6: ضمانت اجرای دیرکرد و تاخیر تا 48 ساعت جهت مصالح فله و در سایر مصالح و کالاها تا 24 ساعت در ارسال کالا توسط فروشنده


بار اول، مشمول جریمه به مبلغ 200.000 تومان می باشد.

بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب میشود و مشمول جریمه به میزان 300.000 تومان می باشد.

بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه برای همیشه سلب میشود و یا دسترسی فروشنده به پنل مسدود میشود ومضافاً اینکه فروشنده ملزم به پرداخت وجه التزام قراردادی می باشد.

 

7: ضمانت اجرای مرجوعی کالا توسط مشتری به سایر دلایل ذکر شده ( قصور از جانب فروشنده باشد و یا راننده ی مربوط به فروشگاه )


مشمول جریمه به میزان دو برابر کارمزد ساختمان دات آی آر ضرب در قیمت کالای مرجوعی (حداقل 200.000 تومان)

 

8: ضمانت اجرای ارسال هرگونه پیام و بروشور تبلیغاتی برای مشتری که مشوق خرید به طور مستقیم از خود فروشنده.


بار اول، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی سلب می شود.

بار دوم، دسترسی فروشنده به پنل مسدود میشود و فروشنده ملزم به پرداخت وجه التزام قراردادی می باشد.

 

9: ضمانت اجرای فروش کالا با گارانتی مغایر

بار اول، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوطه سلب می شود

بار دوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه به مدت یک هفته سلب می شود

بار سوم، دسترسی فروشنده از فروش برند/گروه کالایی مربوطه به مدت یک ماه سلب می شود و یا دسترسی فروشنده به پنل مسدود می شود و ضمنا فروشنده ملزم به پرداخت وجه التزام قراردادی می باشد.

 

10: ضمانت اجرای عدم ارسال کالا توسط فروشنده (عدم ارسال کالا در این بند علاوه بر ارسال نکردن کالا مشمول تاخیر در ارسال کالا بیش از 48ساعت نیز می باشد.)

 

بار اول ، دسترسی فروشنده از فروش کد کالای مربوط سلب می شود و جریمه نقدی اعمال می شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

بار دوم ، ، دسترسی فروشنده از فروش گروه کالایی مربوط سلب می شود و جریمه نقدی اعمال می شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

بار سوم ، دسترسی فروشنده به پنل مسدود می شود و جریمه نقدی اعمال می شود که فروشنده ملزم به تادیه می باشد.

جریمه نقدی در هر بار 15 برابر جمع کل فاکتور فروخته شده می باشد.(حداقل مبلغ جریمه 10 میلیون تومان تعیین شده است )

 

ماده 10:وجه التزام:

در صورت تخلف از هر یک از بندهای قرارداد و تاخیر یا عدم انجام تعهدات قراردادی از جانب فروشنده ، وی ملزم به تادیه وجه التزام قراردادی می باشد.

تبصره : وجوه التزام مذکور با الزام فروشنده به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده و بدل آن نمی باشد .بعلاوه جبران کلیه خسارات خریدار نیز بعهده فروشنده می باشد .

تبصره : چنانچه در سایر موارد وجه التزام یا خسارتی غیر از مفاد این ماده ذکر شده باشد جبران خسارت بر اساس مفاد آن ماده انجام خواهد شد

تبصره : وجوه التزام مذکور با الزام فروشنده به انجام تعهد اصلی قابل جمع بوده و دیون آن نمی باشد.

تبصره : با عنایت به اینکه تخلفات مذکور در این قرارداد از جانب فروشنده موجب خدشه به اعتبار ساختمان دات آی آر می گردد و خسارات مادی و معنوی در پی خواهد داشت علاوه بر موارد مذکور فروشنده ملزم به تادیه خسارات وارده مادی و معنوی با جلب نظر کارشناس محترم دادگستری می باشد.

 

ماده 11: مدارک ومستندات

11-1- کلیه فروشندگان به تناسب کالایی که در سایت ساختمان دات آی آر در معرض فروش قرار می دهند ملزم به ارائه مدارک و مستندات ذیل می باشد:

  1. پروانه کسب یا مجوز فعالیت صنفی/حرفه ای/ بهداشتی

  2. اساسنامه شخص حقوقی

  3. آگهی تغییرات شخص حقوقی

  4. پروانه بهره برداری

  5. گواهی ارزش افزوده

  6. پروانه استاندارد

  7. ارسال اطلاعات تخصصی محصولات و دانش فنی محصولات

11-2- فروشنده متعهد است نسبت به آپلود مدارک درخواست شده در سایت اقدام نمایید تا پس از تایید از سوی ساختمان دات آی آر مجوز ثبت فروشگاه در سایت را دریافت نماید و فعالیت خود را آغاز نماید.

 

ماده 12: قانون حاکم و نحوۀ حل اختلاف

کلیه اختلافات ودعاوی ناشی از این قرارداد یامرتبط با آن از جمله مذاکرات مقدماتی ، انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر، نحوه اجرا و همچنین کلیه متفرعات آن به ................................... ارجاع میگردد که بر طبق قواعد داوری آن با یک یا سه داور (بر حسب اهمیت دعوا و به تشخیص وانتخاب داوری به صورت قطعی و لازم الاجرا حل و فصل میگردد. داور یا داوران علاوه بر مقررات حاکم ،عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد (خواهند) نمود و هم چنین با توجه به اینکه محل انعقاد این قرارداد شهر تهرانمی باشد محاکم این شهر صلاحیت محلی رسیدگی را دارا هستند.

 

ماده 13: قوه قاهره (فورس ماژور)

چنانچه به دلیل بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ، شورش، سیل، زلزله، حریق و نظایر آن ، ایفای تعهدات از ناحیه یکی از طرفین غیرممکن گردد، قرارداد به حالت تعلیق درآمده و اگر این وضعیت بیش از سه ماه ادامه یابد و طرفین در مورد آن توافقی ننمایند، هر طرف حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

 

ماده 14: لغو و قطع همکاری

- علاوه بر موارد مذکور در تفاهم نامه (قرارداد) ، ساختمان دات آی آر می تواند در صورت عدم تمایل به ادامه با طرف مقابل، راساً و بدون نیاز به مراجعه به مرجع حل اختلاف در طول مدت قرارداد، ضمن قطع فوری پنل، رابطه قراردادی خود با فروشنده را بدون هرگونه مسئولیت درخصوص پرداخت خسارات تحت هر عنوان، فسخ کند. در این موارد، فروشنده اعلام و اقرار نمود که ساختمان دات آی آر حق دارد طبق صلاحدید خود عمل نموده و خساراتی تحت هر عنوان، قابل ادعا از سوی فروشنده نمی باشد.

علاوه بر تمامی موارد مندرج چنانچه شرکت بنا به هر علت و عنوان وفق تشخیص و اختیار صلاحدید خود به این تشخیص برسد که حضور هر کاربری اعم از حقیقی و یا حقوقی برای شرکت و یا سایر کاربران و یا اشخاص ثالث خطر آفرین بوده و یا مطلوب نباشد و در مجموع تاثیرات منفی در عملکرد و یا شهرت و یا سلامتی و یا اعتبار شرکت و سایر کاربران و اشخاص و غیره داشته باشد و در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری با طرف مقابل می تواند راساً و یکطرفه اقدام به قطع و با حذف دسترسی کاربر موصوف نماید و کاربر در این خصوص حق طرح هرگونه ادعا و دعوایی را از خود سلب و اسقاط نمود.

اسقاط حق: اسقاط هر یک از حقوق توسط ساختمان دات آی آر تنها زمانی واجد شرایط است که به شکل کتبی به فروشنده ابلاغ شود.

ماده 16: قرارداد های خاص

هر یک از فروشندگان می توانند برای کالای خود شرایط فروش خاص در سایت ساختمان دات آی آر در نظر بگیرند و در صورت تعارض این شرایط فروش با قرارداد درج شده توسط ساختمان دات آی آر، قرارداد ساختمان دات آی آر معتبر و لازم الاتباع خواهد بود و ساختمان دات آی آر هیچ مسئولیتی در قبال شرایط فروش یا قراردادها ، نحوه اجرا و پرداخت آنها و سایر مسائل مربوطه نخواهد داشت و این توافق خصوصی صرفاً فیمابین طرفین معتبر می باشد.

فیلترها
Sort
display