تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶

تفاوت های سیمان سفید کیسه ای و فله + لیست تعرفه و قیمت سال ۱۴۰۲

تفاوت های سیمان سفید کیسه ای و فله + لیست تعرفه و قیمت سال ۱۴۰۲
 
زمان مطالعه: 5دقیقه

 اگر بخواهیم به طور مختصر سیمان سفید را معرفی کنیم باید بگوییم که سیمان سفید همان سیمان پرتلند خاکستری است که تمام اجزای رنگی در مواد اولیه آن حذف شده است. سیمان سفید در دسته مصالح ساختمانی پودری قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین و پر‌کاربرد‌‌ترین انواع سیمان است. کاربرد این نوع سیمان، بیشتر در نماسازی داخلی و خارجی ساختمان می‌باشد و استفاده از آن به جای سیمان خاکستری در تهیه بتن به دلیل قیمت بالاتر مقرون‌به‌صرفه نمی‌باشد. سیمان سفید معمولا در مواردی که نیاز به استحکام بالا و زیبایی بصری می‌باشد کاربرد دارد و به دلیل استفاده های ویژه، کمتر از سیمان خاکستری تولید می‌شود.

نحوه تولید سیمان سفید

 آهک و رس در ساخت سیمان سفید نقش اساسی دارند، اما آهک هیچ نقشی در سفید کردن سیمان ندارد. علت عمده‌ی رنگ سیمان خاکستری استفاده از سولفات آهن و منیزیم در ساخت آن است. به همین دلیل برای سفید کردن رنگ سیمان باید از خاک رسی استفاده شود که مقدار سولفات آهن و منیزیم در آن ها تا حد امکان کم باشد. در این بخش به مراحل تولید سیمان سفید در کارخانه پرداخته می‌شود.

 ۱- خرد کردن

 خرد کردن مواد اولیه در تولید سیمان سفید بسیار مهم است. برای بهینه کردن فرایند تولید سیمان این مرحله باید به درستی انجام شود و مواد با اندازه و کیفیت مناسب به مرحله بعد بروند. در مرحله خرد کردن مواد اولیه مانند سنگ آهک، خاک رس، سنگ گچ و آلومینای خالص به قطعات کوچک‌تر و مناسب دستگاه آسیاب شکسته می‌شوند.

 

  ۲- آسیاب مواد خام سیمان

 در این مرحله مواد خام شکسته شده، به اندازه کافی خرد و ریز می‌شوند و سطح آنها افزایش می‌یابد. در کارخانجات سیمان معمولا از دو نوع دستگاه آسیاب میله‌ای و گلوله‌ای استفاده می‌شود. آسیاب گلوله‌ای برای مواد سخت‌تر مانند سنگ آهک استفاده می‌شود و آسیاب میله‌ای برای مواد نرم‌تر مانند خاک رس و سنگ گچ استفاده می‌شود.

 

 ۳- همگن‌سازی

 همگن‌سازی در فرایند تولید سیمان سفید مرحله‌ی بسیار مهمی است و مستقیما روی کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد. در این مرحله مخوط اولیه که شامل آلومینا، سیلیس، آهک، خاک رس و ... است به صورتی ترکیب می‌شود که در هر نقطه از مخلوط درصد مواد تشکیل دهنده ثابت باشد.

 

 ۴- تولید کلینکر

 کلینکر به عنوان ماده اصلی تولید سیمان، در فرایند تولید سیمان سفید نیز استفاده می‌شود. اما در مقایسه با سیمان پرتلند، مقدار کلینکر تولید شده در فرایند تولید سیمان سفید کم‌تر است. به دلیل ایجاد رنگ سفید در فرایند تولید کلینکر آهن و منگنز کمتری استفاده می‌شود. در فرایند تولید کلینکر، مواد اولیه با نسبت دقیقی با ‌هم ترکیب می‌شوند و در یک کوره با دمای حدودا ۱۴۰۰-۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد و تحت شرایط خاصی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پخته می‌شوند. در نهایت مواد اولیه به یک ماده به نام کلینکر تبدیل شده که به عنوان ماده اصلی تولید سیمان به کار می‌رود.

 

۵- آسیاب سیمان

 کلینکر تولید شده در مرحله ی قبل به آسیاب فرستاده شده و برای بهبود خواص مطلوب آسیاب می‌شود. سپس با موادی هم‌چون گچ و آهک به طور دقیق مخلوط می‌شود. خروجی این مرحله محصول نهایی است که همان سیمان سفید پودری می‌باشد.

۶- بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل

در مرحله آخر سیمان تولید شده بسته‌بندی و به مقصد فرستاده می‌شود. باید این نکته را در نظر داشت که سیمان سفید در برابر رطوبت بسیار حساس است و در زمان بسته‌بندی و حمل‌ونقل به این موضوع توجه شود. در بسته‌بندی سیمان سفید معمولا از کیسه‌های چند لایه از جنس کاغذ یا پلی‌پروپیلن استفاده می‌شود.

کاربردها‌ی سیمان سفید

 سیمان سفید کاربردهای متنوعی در صنعت ساخت‌وساز دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •         استفاده در زیبا‌سازی ساختمان
  •         قابل استفاده در مجسمه‌سازی
  •         استفاده در نمای ساختمان
  •         استفاده در فضای داخلی ساختمان به طور گسترده
  •         بندکشی درزهای کاشی و سرامیک
  •         ساخت انواع سنگ‌های ریخته‌گری
  •         ساخت بتن سفید برای پروژه‌هایی که زیبایی در آن‌ها از اولویت بالایی برخوردار است.
  •         ساخت انواع موانع در بزرگراه‌ها

مزایا و معایب سیمان سفید در ساختمان‌سازی

 استفاده از سیمان سفید نیز مانند سایر مصالح ساختمانی، مزایا و معایب خود را دارد. سازندگان باید مزایا و معایب آن را سنجیده و بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرند. در ادامه برخی از این موارد آمده است که به شما در تصمیم‌گیری ساختمان سازی کمک می‌کند.

 مزایای سیمان سفید در ساختمان‌سازی

  •          عایق حرارتی : عایق حرارتی ایجاد شده از این سیمان به مراتب بهتر از عایق حرارتی سایر انواع سیمان می‌باشد
  •         انعکاس نور : سیمان سفید به دلیل رنگ روشنش منعکس کننده خوبی برای نور است و علاوه بر زیبایی که به ساختمان می‌بخشد باعث صرفه‌جویی در انرژی جهت روشنایی فضای خارجی و داخلی ساختمان می‌شود.
  •         قابلیت بازیافت : سازه‌های ساخته شده از سیمان سفید در پایان عمرشان قابل بازیافت می‌باشند و بنابراین سیمان سفید یک محصول دوست‌دار محیط‌زیست نیز می‌باشد.
  •         ارزان : استفاده از سیمان سفید در نمای ساختمان نسبت به سایر نماها به مراتب ارزان‌تر در‌می‌آید.
  •         پوشش ضدآب : به دلیل اثر بالای ضدآبی سیمان سفید نیاز به پوشش ضدآب برای سازه‌های ساخته‌شده توسط این سیمان از بین می‌رود.
  •         تحمل دمایی بالا : سازه‌های ساخته‌شده توسط سیمان سفید مقاومت بالایی در مقابل تغییرات دمایی دارند.

 معایب سیمان سفید در ساختمان‌سازی

  •          .هزینه بالا : سیمان سفید قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع سیمان دارد
  •         مقاومت پایین : سیمان سفید نسبت به سیمان پرتلند معمولی و سیمان پوزولانی از مقاومت کم‌تری برخوردار است.
  •         زمان گیرش کم : سیمان سفید زمان گیرش کمی دارد که در مدت زمان استفاده محدودیت ایجاد می کند. و همین امر اجرت کار سنگ تراش‌ها را افزایش می‌دهد.
  •         کاربرد محدود : این محصول بیشتر در کارهای نما و دکوراسیون کاربرد دارد و استفاده گسترده‌ای ندارد.
  •  

 شرایط نگه‌داری و حمل‌ونقل سیمان سفید

 معمولا سیمان پس از تولید در سیلو‌‌های مخصوص انبار می‌شوند و از آنجا به کارگاه منتقل می‌شوند. جهت حفظ کیفیت و دوام سیمان، شرایط نگه‌داری و حمل‌ونقل آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نگه‌داری و حمل‌ونقل سیمان فله و کیسه‌ای در کل تفاوتی ندارد اما در جزئیات با یکدیگر متفاوت است.

 همانطور که قبلا اشاره شد سیمان باید در محیطی بدون رطوبت انبار شود، زیرا نفوذ آب و رطوبت باعث می شود که سیمان ساختار خود را از دست بدهد.

 شرایط نگه‌داری سیمان سفید کیسه‌ای

 سیمان کیسه‌ای در پاکت‌های استاندارد بست‌بندی و راهی بازار می‌شوند. مطابق استاندارد کیسه‌ها باید در وزن‌های ۲۵ یا ۵۰ کیلوگرم و حداقل دارای سه لایه کاغذی باشند که جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت، بین دو تا از لایه ها قیر اندود باشد و یا یکی از آن‌ها از جنس پلاستیک باشد. کیسه‌های سیمان به این دلیل که در معرض جابه جایی قرار می‌گیرند، باید قابل انعطاف و مقاوم باشند تا در اثر حمل ‌و جابه‌جایی پاره نشوند. سیمان باید در سطح بالاتر از زمین انبار شود تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند. چینش سیمان کیسه‌ای باید به طور منظم انجام شود تا معلوم شود سیمان‌های قدیمی کدام هستند تا زود‌تر مورد استفاده قرار بگیرند و فاسد نشوند.

 شرایط نگه‌داری سیمان سفید فله

 در پروژه‌های بزرگ ساختمانی که به سیمان بیشتری نیاز است، استفاده از سیمان فله از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است. برای نگه‌داری سیمان فله‌ای باید سیلو‌هایی تعبیه شوند که شرایط مطلوب نگه‌داری را دارا باشند. چون سیمان فله هیچگونه بسته‌بندی و محافظی ندارد و بیشتر در معرض رطوبت و آلودگی قرار دارد و باید شرایط مناسبی جهت انبار کردن آن‌ در نظر گرفته شود.

حمل‌ونقل سیمان کیسه‌ای و فله تفاوت چندانی ندارند، فقط می توان به این نکته اشاره کرد که در بارگیری سیمان فله نیازی به نیروی انسانی نیست و ماشین باربری زیر سیلو بارگیری کرده و سیمان را به سیلو‌ی کارگاه منتقل می‌کند. پس از اتصال لوله رابط به سیلو، با افزایش فشار و برقراری جریان هوا در لوله، ذرات سیمان مانند سیال به داخل سیلو منتقل می‌شوند. ماشین‌های بارگیری سیمان معمولا کامیون‌هایی با ظرفیت‌های ۱۶،۱۲ و ۲۷ تن هستند و خریداران می‌توانند در این وزن‌ها خرید خود را ثبت کنند.

تفاوت قیمت سیمان سفید فله و کیسه‌ای

 هزینه تولید سیمان فله با توجه به حذف بسته‌بندی پاکتی کمتر از سیمان کیسه‌ای است و به‌تبع آن قیمت فروش کمتری نیز دارد. سیمان فله ارزان‌تر از سیمان کیسه‌ای ‌است و معمولا در پروژه‌های ساختمانی بزرگ که امکانات ذخیره‌سازی آن وجود دارد استفاده می‌شود. تفاوت قیمت سیمان فله و کیسه‌ای به هیچ عنوان به کیفیت آن مربوط نیست و هر دو آنها کیفیت یکسانی دارند. برای خرید سیمان سفید، خریداران باید به نیاز پروژه توجه کنند، در پروژه‌هایی با ابعاد بزرگ خرید سیمان سفید فله‌ای به صرفه‌تر می‌باشد ولی ممکن است در پروژه‌های کوچک‌تر استفاده از سیمان سفید کیسه‌ای منطقی تر به نظر برسد.

لیست قیمت سیمان سفید کیسه‌ای و فله

 در لیست زیر قیمت انواع سیمان سفید بنوید را مشاهده می‌کنید، جهت خرید سیمان سفید بنوید کیسه ۲۵ کیلویی، خرید سیمان سفید بنوید کیسه ۴۰ کیلویی‌،خرید سیمان سفید بنوید کیسه ۵۰ کیلویی و خرید سیمان سفید بنوید فله‌ای و مشاهده جزئیات و ثبت سفارش می‌توانید به فروشگاه، قسمت سیمان سفید مراجعه کنید.

 

قیمت سیمان سفید بنوید ۲۴\۱۲\۱۴۰۱

سیمان

تعرفه (تن\تومان)

کیسه ۲۵ کیلویی

۱،۷۶۱،۹۸۵

کیسه ۴۰ کیلویی

۱،۶۸۹،۵۰۰

کیسه ۵۰ کیلویی

۱،۶۷۰،۴۲۵

فله

۱،۵۳۹،۶۲۵

نظرات خود را با ما در میان بگذارید
فیلترها
Sort
display