تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶
خبرخوان

نوشته‌های بلاگ شهریور 1401

بررسی بتن شفاف یا شیشه‌ای و کاربرد‌های هر یک
بررسی بتن شفاف یا شیشه‌ای و کاربرد‌های هر یک 0
بتن شفاف یا شیشه‌ای، همان طور که از اسمش پیداست با بکارگیری فیبر‌های نوری باعث می‌شود نور به راحتی از داخل آن نفوذ کند و به اطراف بتابد. بهتر است بدانید که این فیبر‌ها از پلاستیک ساخته می‌شوند. صنعت فیبر نوری در مخابرات کاربرد دارد و امروزه به اوج کارایی خود رسیده است. از آن برای افزایش سرعت اینترنت استفاده شده و تنها برخی از شهر‌ها به این تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند.
بتن‌ریزی ستون‌ها چه مراحلی دارد؟
بتن‌ریزی ستون‌ها چه مراحلی دارد؟ 0
بتن‌ریزی ستون به عنوان یکی از چالش‌های بتن‌ریزی به شمار می‌آید. به دلیل اینکه از قسمت ارتفاع انجام می‌گیرد ممکن است جدا شدگی اجزای بتن را به دنبال داشته باشد. این چالش در بتن‌ریزی ستون‌هایی که بلند هستند افزایش یافته و به همین جهت می‌بایست در دو مرحله اعمال گردد.
پرلیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
پرلیت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ 0
پرلیت یک ماده معدنی کاملاً طبیعی می‌باشد و دارای رنگ سفید است. هنگام سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی ساطع شده از آتشفشان‌ها خیلی سریع در فضای خنک‌تر انجام می‌شود و پرلیت تولید می‌گردد. این خنک‌کننده است که بخار‌های آب داخل سنگ را به دام می‌اندازد و تمام سنگ مذاب را به ساختاری مشابه شیشه تبدیل می‌کند.
انواع ماسه و کاربرد‌های آن
انواع ماسه و کاربرد‌های آن 1
ماسه به طور اساسی به وسیله سنگ‌هایی به وجود آمده که به مرور زمان خرد شده و دچار فرسودگی می‌شوند. این سنگ‌ها به مرور زمان هم به ذره‌های ریزتر مبدل می‌گردند. سیلیکا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده ماسه به شمار می‌آید که یک ماده کاملاً طبیعی بوده و آن را می‌توان در یک چهارم پوسته زمین پیدا کرد.
چوب مایع چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟
چوب مایع چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟ 0
چوب مایع که نام تجاری آن ARBOFORM است، نسل جدیدی از مصالح شبه چوب و شبه پلاستیک است که به دلیل اینکه مشابه پلاستیک‌ها، قابل تزریق بوده و می‌تواند ویژگی‌های ظاهری چوب را داشته باشد، این امکان را می‌دهد که کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. در دیدگاه نوین تولید محصول، نیاز به تولید چنین محصولاتی باعث شده است که به قیمت پایین مصالح خام، سبکی وزن، هزینه کم فرآوری مصالح، سازگاری با طبیعت در تمام مراحل چرخه‌ی زیست و نحوه تجزیه در پایان عمر مفید متریال موردنظر، توجه و تأکید داشته باشد.
نکاتی که باید درباره بتن‌ریزی سقف بدانید
نکاتی که باید درباره بتن‌ریزی سقف بدانید 0
بتن‌ریزی سقف به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، بتن آماده، به کمک پمپ، جرثقیل یا وسیله دیگری مانند آن‌ها، در محل مورد نظر تخلیه می‌شود. هدف از بتن‌ریزی سقف، ایجاد استحکام و پایداری در سازه است و روی ایمنی تأثیر بسزایی می‌گذارد. کیفیت بتن‌ریزی و چگونگی انجام آن، روی مقاومت ساختمان در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله تأثیر می‌گذارد.
آجر پلاک چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟
آجر پلاک چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟ 0
در قدیم، آجر‌ها تنها در ساختن بدنه ساختمان کاربرد داشته است، اما امروزه آجر‌ها نه تنها در بدنه ساختمان‌ها، بلکه در نمای آن نیز کاربرد دارد. آجر نما پلاکی از جمله محبوب‌ترین آجر‌ها در بین مردم به حساب می‌آید. این آجر به دلیل تنوع بالایی که دارد از نظر قیمت نیز بسیار مناسب است.
بتن مگر چیست و چه کاربردی دارد؟
بتن مگر چیست و چه کاربردی دارد؟ 0
بتن مگر و یا بتن نظافت، در کف فونداسیون استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این بتن آن است که مقدار سیمان استفاده شده نسبت به سیمان استفاده شده در بتن سازه‌ای، کمتر است. از این بتن به جهت آماده‌سازی بستر خاکبرداری شده؛ بابت صفحه‌گذاری استفاده می‌شود. این بتن نسبت به بتن سنگین از استحکام کمتری برخوردار است.
معرفی مصالح نوین ساختمانی
معرفی مصالح نوین ساختمانی 0
امروزه از مصالح ساختمانی مختلفی برای ساخت و ساز ساختمان‌های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود. اگر قصد دارید با مصالح نوین ساختمانی آشنا شوید، به شما خواندن این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم. مصالح ساختمانی نوین که در حال حاضر برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسبت به مصالح ساختمانی قدیمی دارای مزایا و کاربرد‌های بیشتری است. از مهمترین مسائلی است که مورد توجه بسیاری از مهندسین و معماران قرار گرفته است، ساخت ساختمان‌ها با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی پیشرفته می‌باشد. ساخت ساختمان‌ها با مصالح نوین باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش مصرف انرژی، کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و... می‌شود. برخی از مصالح جدیدی که در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند، شامل مصالحی مانند بتن خود ترمیم شونده، بتن اسفنجی، شیشه هوشمند، چوب شفاف، ، آجر تصفیه‌کننده هوا می‌باشد.
تفاوت سیمان تیپ 5 و 2 در چیست؟
تفاوت سیمان تیپ 5 و 2 در چیست؟ 0
به منظور ساخت و ساز بنا‌ها و سازه‌های مختلف از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. سیمان نیز جزء آن دسته از مصالح ساختمانی پرکاربرد می‌باشد. سیمان ماده‌ای می‌باشد که در ساخت ملات و بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. موادی مانند آهک، خاک رس و... برای ساخت سیمان به کار ‌می‌روند. سیمان در انواع مختلف تولید می‌شود و در بازار موجود است. هر کدام از انواع سیمان کاربرد‌هایی دارند. با اطلاع از ویژگی‌ها و کاربرد‌های انواع سیمان می‌توانید با دقت بیشتری سیمان مورد نیاز خود را برای ساخت سازه‌های مختلف خریداری کنید. در این مقاله، شما را با سیمان تیپ 2 و تیپ 5 و کاربرد هر کدام از این سیمان‌ها آشنا می‌کنیم. از سیمان تیپ 5 در محیط‌هایی استفاده می‌شود که به حرارت هیدراسیون کمتری احتیاج دارند. سیمان تیپ 2 در بتن‌ریزی‌های بزرگ و به منظور تولید و تهیه‌ی قطعات بتنی نیز از سیمان تیپ2 استفاده می‌شود.
فیلترها
Sort
display