تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶
خبرخوان

نوشته‌های بلاگ شهریور 1402

آشنایی با سیمان رنگی
آشنایی با سیمان رنگی 0
سیمان رنگی از دیرباز توسط گذشتگان به روش‌های سنتی و برای مصارف آیینی تهیه می‌شد. امروزه نیز نیاز به تنوع و مصالح ساختمانی جدید برای بندکشی یا اجرای نمای ساختمان سبب طراحی و تولید سیمان رنگی به صورت صنعتی و در تناژ انبوه شده است.
صفر تا صد دکوراسیون کلاسیک
صفر تا صد دکوراسیون کلاسیک 0
یکی از زیباترین و مجلل‌ترین سبک‌های دیزاین، سبک دکوراسیون کلاسیک است که از دیزاین سنتی غربی الهام گرفته شده است. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین اصول این سبک طراحی داخلی این است که تمامی وسائل به‌صورت منظم و مرتب، بر اساس قواعد مشخصی در کنار یکدیگر چیده شوند.
گچ سفیدکاری چیست؟ راهنمای انتخاب بهترین گچ برای سفیدکاری
گچ سفیدکاری چیست؟ راهنمای انتخاب بهترین گچ برای سفیدکاری 0
گچ سفیدکاری دارای انواع مختلفی است که هریک از آن‌ها مناسب موقعیت و هدف خاصی هستند. ازاین‌رو شناسایی انواع گچ معمولی و خاص برای انتخاب بهترین گچ سفیدکاری اهمیت بسزایی دارد.
چسب اپوکسی بتن چیست؟ کاربرد چسب بتن اپوکسی و مزایای آن
چسب اپوکسی بتن چیست؟ کاربرد چسب بتن اپوکسی و مزایای آن 0
چسب بتن اپوکسی، محصولی است که براساسی رزین اپوکسی بهبود یافته و علاوه بر ایجاد مقاومت بالا در بتن، دارای چسبندگی به بسیار بالایی بوده و کارایی بسیاری هنگام استفاده درسازه‌های بتنی دارد.
مراحل و روش تولید سیمان سفید همراه با مزایا و کاربردهای آن
مراحل و روش تولید سیمان سفید همراه با مزایا و کاربردهای آن 0
 
زمان مطالعه: 5 دقیقه

از پرکاربردترین انواع سیمان می‌توان به سیمان سفید اشاره کرد. هنگام تولید سیمان سفید باید مقدار برخی عناصر مانند آهن و مس را به حداقل برسانند به همین جهت در مراحل تولید سیمان از سنگ‌آهک خالص و کائولن استفاده می‌کنند. سیمان سفید اغلب در ساخت نماها به کار برده‌ می‌شود و همین موضوع موجب شده است که سبک‌های متفاوتی از نماها در ساخت ساختمان‌ها به وجود بیاید. سیمان سفید یا همان سیمان پرتلند در بازار فروش بسیار بالایی داشته و نه‌تنها در صنعت ساختمان بلکه جهت مجسمه‌سازی و دیگر موارد به کار گرفته می‌شود. در ادامه با روش تولید سیمان سفید، کاربرد‌های آن و مراحل تولید سیمان سفید آشنا می‌شویم.

تولید سیمان سفید

در اولین مرحله باید بدانید که در این روش تولید سیمان سفید به کلینکر یا همان دانه‌های خاکستری که از حرارت سنگ‌آهک و آلومینیوم به وجود می‌آیند نیاز داریم. در تولید سیمان سفید لازم است مقدار آهن و منیزیم را به حداقل برسانیم همچنین باید بدانید که جهت سفیدشدن سیمان از سنگ گچ و کائولن استفاده می‌کنند.

در مراحل تولید سیمان سفید که در ادامه با آن آشنا می‌شوید از آهک خالص و رس جهت تولید سیمان استفاده کرده‌اند همچنین هنگام روشن‌کردن کوره باید از موادی استفاده کنند که دوده سیاه ایجاد نکند؛ زیرا موجب تیره‌شدن رنگ سیمان می‌شود. رنگ تیره سیمان به علت سولفات آهن و سولفات منیزیم است که برای سفیدشدن آن از سنگ گچ استفاده می‌کنند. در ادامه با مراحل تولید سیمان سفید آشنا می‌شوید:

استخراج سیمان سفید

استخراج

در این روش تولید سیمان سفید مواد اولیه یعنی سنگ‌آهک، سنگ کائولن و سنگ گچ را از معدن استخراج کرده و به سمت کارخانه انتقال می‌دهند تا در سیلو نگه‌داری شود.

مرحله خرد شدن و آسیاب کردن

در این مرحله از تولید سیمان سفید، ابتدا سنگ‌ها وارد دستگاه سنگ‌شکن شده و با نسبت‌های مشخصی خرد می‌شوند سپس مواد را به قسمت نمونه‌گیری برده و پس از برطرف‌کردن نواقص، مواد را با تسمه‌نقاله یا همان حمل‌کننده انتقال مواد به سمت دستگاهی که آن‌ها را ترکیب می‌کند منتقل می‌کنند. پس از گذراندن این مرحله از تولید سیمان سفید، مواد را آسیاب می‌کنند تا موادی که خرد و ترکیب کرده بودند به حالت پودری دربیاید.

مرحله پخت

در این قسمت از تولید سیمان سفید مواد خام در کوره‌‌های مخصوص پخته می‌شوند سپس بخشی از مواد خام باقی‌مانده و مقدار اندکی از مواد از بین می‌رود.

مرحله نهایی

در مرحله پایانی تولید سیمان سفید مواد خام و کلینکر همراه با سنگ گچ ترکیب شده و توسط آسیاب به پودر سفیدرنگ که همان سیمان سفید نام دارد تبدیل می‌شوند سپس به سمت سیلوی نگهداری منتقل شده و بسته‌بندی می‌شوند.

درجه سفیدی سیمان سفید

مهم‌ترین خاصیت سیمان سفید، میزان و درجه سفیدی آن است. این درجه با استفاده از آزمایش‌های دقیق تعیین می‌شود؛ درواقع درجه سفیدی سیمان سفید با استفاده از یک منبع نور D65 و همچنین با استفاده از متد هانتر مشخص می‌گردد. به این صورت که رنگ سفید باید کاملا رنگ های قرمز، سبز و آبی را بازتاب کند. نسبت به داشته باشد. برعکس رنگ سیاه نباید هیچ بازتابی نسبت به این سه رنگ داشته باشد. میزان بازتاب دادن نور، با سفیدی استانداردی که برای این ماده در نظر گرفته شده است.، مقایسه می‌شود و بر اساس آن درجه سفیدی سیمان سفید تعیین می‌شود.

کاربرد سیمان سفید

پس از اینکه با مراحل تولید سیمان سفید آشنا شدیم لازم است توجه داشته باشید که کاربرد این محصول در صنعت ساختمان‌سازی و زیباسازی شهر به‌شدت زیاد شده است. هدف تولید سیمان سفید در مصارف ساختمانی، زیباسازی و ایجاد جذابیت سطوح مختلف ساختمان‌ها‌ است. از جمله کاربرد‌های این محصول پر فروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده در نمای بیرونی ساختمان
  2. استفاده در فضای داخلی ساختمان
  3. پوشش درزهای دیوار، کاشی یا سرامیک
  4. استفاده در برخی خیابان‌ها جهت زیباسازی نماها
  5. جهت تولید و تهیه بتن
  6. استفاده از سیمان در سنگ‌فرش برخی خیابان‌ها

کاربرد سیمان سفید در نمای ساختمان

تولید سیمان سفید نقش به سزایی در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها داشته و به همین جهت در بین کسانی که ساختمان‌سازی می‌کنند به‌شدت پر طرف‌دار است. می‌توانید بهترین نماهای سیمان سفید را در ادامه بخوانید:

  1.      نمای سیمان شسته: نمای بسیار زیبایی داشته همچنین مقاومت بالایی به نسبت دیگر نماها دارد و علاوه بر نمای بیرونی می‌توان به کاربرد‌های دیگر آن در نمای پله و دیوارهای داخلی هم اشاره کرد.
  2.      نمای سیمان سفید: این نما با وجود سادگی که در خود دارد دارای زیبایی فوق‌العاده‌ای بوده و برای کسانی که نمای ساده دوست دارند به‌شدت مناسب است.
  3.      نمای رومی سیمانی: از این نما اغلب در خانه‌ها و ویلاهای لوکس استفاده می‌کنند که از معماری بسیار زیبای رومی الهام گرفته شده است.
  4.      نمای سیمانی تخته ماله: در این نما از دولایه متفاوت استفاده می‌شود و نیازمند تجربه و مهارت خاصی است که هرکسی توانایی اجرای این طرح را ندارد.
  5.      نمای تگرگی یا ماهوتی: جالب است بدانید در این نوع نما با استفاده از دستگاه بر روی سطح موردنظر سیمان پاشیده می‌شود، همچنین این نما باوجوداینکه طرف‌دارهای خاص خود را دارد؛ اما نسبت به دیگر نماها کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  6.      نمای تیشه‌ای یا چکشی: نمای تیشه‌ای از دولایه ساخته می‌شود که به علت طریقه ملاط زدن هر لایه و استفاده از تیشه‌هایی که مخصوص این کار است به آن نمای تیشه‌ای می‌گویند.
  7.      نمای خراشی: در این نما به علت اینکه در پایان کار با وسایل مخصوص روی آن خراش ایجاد می‌کنند نمای خراشی نامیده می‌شود.

سیمان سفید

مزایا و معایب سیمان سفید

سیمان سفید دارای مزایا و معایبی است که در ادامه برای شما توضیح داده‌ایم:

مزایای سیمان سفید

  •      سیمان سفید به‌خوبی موجب انعکاس نور می‌شود و همین مسئله نه‌تنها باعث زیبایی ظاهری آن در نماها شده بلکه محیط روشن‌تری در داخل ساختمان ایجاد می‌کند.
  •      این محصول عایق صدا بوده است و نسبت به دیگر سیمان‌ها عملکرد بهتری در برابر امواج صورتی دارد.
  •       سیمان سفید قابل‌بازیافت بوده و توان زیادی در برابر حرارت بالا دارد.
  •      هزینه بالای آن نسبت به دیگر سیمان‌ها
  •      کارکرد محدود آن در ساختمان‌سازی
  •      مقدار زمان‌گیرش این محصول هنگام استفاده

معایب سیمان سفید

  1.      هزینه بالای آن نسبت به دیگر سیمان‌ها
  2.      کارکرد محدود آن در ساختمان‌سازی
  3.      مقدار زمان‌گیرش این محصول هنگام استفاده

نتیجه‌گیری

سیمان سفید از پرکاربردترین محصولات در بازار خریدوفروش انواع سیمان است که در صنعت ساختمان‌سازی پیشرفت چشمگیری داشته است. در مقاله بالا با مراحل تولید سیمان سفید، کاربرد‌های آن و روش تولید سیمان سفید آشنا شدیم. این محصول علاوه بر کاربردی که در صنعت ساختمان داشته در مجسمه‌سازی، گلدان سازی، تولید محصولات بتنی و همچنین معماری برخی از مکان‌ها قابلیت خاص خود را دارد. تولید سیمان سفید کمک بزرگی به صنعت ساختمان‌سازی و زیباسازی شهر کرده است. می‌توانید جهت خرید و سفارش باکیفیت‌ترین نوع سیمان سفید به سایت ساختمان دات آی آر مرجع تخصصی ساختمان مراجعه کنید و در صورت نیاز جهت مشاوره بیشتر با شماره‌های پشتیبانی تماس بگیرید.

بهترین سیمان کدام است؟
بهترین سیمان کدام است؟ 0
هرچند که نمی‌توان نوع خاصی از سیمان را به عنوان بهترین نوع معرفی کرد اما سیمان پرتلند و پوزولانی گزینه‌ای عالی برای پروژه‌های ساختمانی هستند. در بررسی میزان کیفیت و کارایی پودر سیمان علاوه بر برند شرکت تولید کننده، ساختار پودر و درجه آن نیز حائز اهمیت هستند.
آشنایی با دکوراسیون داخلی و بروزترین متدهای آن
آشنایی با دکوراسیون داخلی و بروزترین متدهای آن 0
دیزاین و چیدمان منزل و محل کار بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری یک ساختمان است که توسط طراحان دکوراسیون داخلی صورت می‌گیرد. دکوراسیون در واقع بیش از اینکه یک هنر باشد، علمی نوین به شمار می‌آید.
طرز تهیه گچ ساختمانی و مراحل تولید آن
طرز تهیه گچ ساختمانی و مراحل تولید آن 0
گچ یا همان پلاستر در طبیعت به صورت سنگ گچ وجود دارد. سنگ گچ یک بافت بلوری دارد که پس از استخراج، برای تهیه گچ ساختمانی استفاده می‌شود.
رنگ ساختمانی چیست؟
رنگ ساختمانی چیست؟ 0
رنگ ساختمانی تنها به رنگ دیوار و رنگ‌های مورد استفاده در فضای داخلی محدود نمی‌شود و شامل رنگ‌های روغنی، پتینه، اکریلیک و... نیز می‌شود. رنگ‌ها را می‌توان یکی از مصالح کاربردی و ضروری در تکمیل پروژه‌های ساخت و ساز معرفی کرد.
کاربرد چسب بتن برای آب بندی استخر
کاربرد چسب بتن برای آب بندی استخر 0
روش‌های مختلفی برای آب بندی سازه‌های وجود دارد که استفاده از چسب بتن برای آب بندی استخر نیز یکی از این روش‌هاست. استخرها نیز مانند تمامی سازه‌هایی که با آب سر و کار دارند، نیاز به آب بندی و نگهداری‌های ویژه‌ای دارند.
فیلترها
Sort
display