تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶

پانل گچی چیست؟ پانل گچی دیواری و پیش ساخته

پانل گچی چیست؟  پانل گچی دیواری و پیش ساخته
 
زمان مطالعه: 7دقیقه
 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در ساختمان سازی برای اینکه بتوانیم به این سؤال که گچ یکی از عناصر پر کاربرد مصالح ساختمانی است، و دیوارهای گچی در نقاط بسیاری از ساختمان از جمله ساخت دیوارهای غير باربر يا پوشش مستقل ديوار، محافظت ستون‌ها، چاه آسانسور و تاسيسات در برابر آتش کاربرد دارند. در پاسخ به این سوال که پانل گچی چیست؟ در واقع همین دیوارهای گچی هستند که به صورت پیش ساخته و آماده در اختیار سازنده قرار میگیرند و کاربردشان بیشتر در دکوراسیون و روکش نهایی دیوارهای داخلی، ایجاد سقف کاذب گچی با خواص ضد آتش و عایق می‌باشد .

البته بسته به جنس و ضخامت پانل گچی مورد نظر می‌توانیم از آن در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی از جمله هتل‌ها و ویلاها و نیز در بخش‌های مختلف ساختمان مانند انبارها، فضای آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و...... استفاده کنیم.

مزایا و محدودیت‌های استفاده از پانل گچی چیست


پس از اینکه به سوال پانل گچی چیست پاسخ دادیم قطعا در ذهن شما سوال ایجاد می‌شود که این پانل‌ها چه منفعتی به ما می‌رساند؟

پانل‌های گچی به دلیل نصب آسان و سریع بسیار محبوب و مورد توجه هستند، همچنین در هنگام نصب می‌توانیم از تجهیزات مختلف ساختمانی بسته به محل نصب مثل چسب و میخ استفاده کنیم و برای برش هم از کاتر یا مته بهره ببریم، همچنین وزن سبک و حمل آسان آنها، استفاده از آنها را راحت تر کرده است.

تولید آنها در ابعاد مختلف و قابلیت پوشش سطوح وسیع توسط آنها صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد.

مزایا و محدودیت‌های استفاده از پانل گچی چیست

رنگ پذیری و ضد حریق بودن پانل‌های گچی و عدم نیاز به سیمان در زمان نصب هم از دیگر مزایای استفاده از آنهاست که ضایعات ساختمانی را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد.

همچنین عایق صدا بودن آنها باعث محبوبیت استفاده از آنها در شهرهای شلوغ است.

اما در کنار همه این مزایا باید به محدودیت های استفاده از پانل گچی هم توجه کنیم، تا بتوانیم بهترین استفاده و کارایی را داشته باشیم، مثلا استفاده از چسب برای نصب پانل‌های گچی در دمای زیر 10 درجه کارایی ندارد. کلا در محیط‌های سردسیر که دما به منفی 4 میرسد نمی‌توانیم از پانل‌های گچی استفاده کنیم. و همین طور دمای بالای 35 درجه هم مناسب استفاده از پانل گچی نیست. 

 هچنین به دلیل اینکه ضد رطوبت نیستند، در نواحی شرجی کاربردی ندارند. و هنگام نصب در محیط گرم باید اطراف آنها جریان هوای خنک ایجاد کنیم.

 پانل‌های گچی را می‌توانیم روی سطوح سیمان، قاب چوبی و فلزی استفاده کنیم. همچنین پانل‌های گچی هم مناسب استفاده در دیوار هستند و هم در سقف از آنها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : واش بتن

انواع پانل گچی سقف

پانل گچی سقف در سه نوع تایل گچی، سقف کاذب کناف و همین طور سقف کاذب رابیتس استفاده می‌شوند. 

سقف کاذب تایل گچی 

 این نوع تایل در ابعاد 60 در 60 در بازار موجود است؛ از نظر ظاهری دارای طرح بندی ساده، پانج مربعی، حصیری و سوراخ‌های منظم و نامنظم است و معمولا با‌ هالوژن تزیین می‌شود.

 سقف کاذب کناف

نوع دیگری از سقف‌های کاذب گچیست که وزن بسیار سبکی دارد و بسیار مناسب مناطق زلزله خیز است، البته دقت داشته باشید که برای اجرای آن ابتدا به زیر ساز کناف احتیاج داریم و سرعت نصب آن نسبت به دو مدل دیگر بیشتر است.

سقف کاذب رابیتس

با اینکه این سقف وزن بیشتری دارد و در ساختن آن از میلگرد و توری رابیتس استفاده می‌شود ولی از قدیمی ترین نوع سقف‌های گچیست که قیمت ارزان آن نسبت به دو نوع دیگر باعث رواج و محبوبیت آن است.

دیوار پوش سه بعدی گچی



همانطور که می‌دانید بطور معمول از رنگ و یا کاغذ دیواری برای تزیین دیوار‌ها استفاده می‌شود، اما اگر می‌خواهید سبک‌های جدید را در دکوراسیون منزل خود پیاده سازی کنید قطعا باید از متریال‌های دیگری جهت طراحی استفاده کنید که ظاهر منزل شما را بسیار خاص و زیباتر کند.

دیوارپوش سه بعدی یکی از همین طراحی‌های نوین است و شما به راحتی و از طریق یک گچ کار ماهر می‌توانید این پانل گچی دیوار را پیاده سازی کنید. این محصولات بسیار متنوع طراحی و تولید شده است به شکلی که تلاش بر این بوده است که هر فردی با هر سلیقه ای را به خود جذب کند و در انواع کلاسیک و مدرن تهیه و تولید شده اند.

دیوار پوش سه بعدی گچی

اگر می‌خواهید که نتیجه نهایی بسیار زیباتر به نظر برسد باید آنها را نورپردازی و رنگ آمیزی کنید. به این شکل ظاهر سه بعدی این پنل‌های گچی بیشتر به چشم خواهد آمد.

پنل‌های گچی چگونه تولید می‌شوند

 جهت تهیه و تولید پانل گچی دیوار و پانل گچی سقف شما باید از قالب‌های مخصوص استفاده کنید، این قالب‌ها عمر بالایی دارند و می‌توانید به‌صورت دراز مدت از آنها استفاده نمایید، پس از اینکه مواد را داخل این قالب‌ها می‌ریزید پس از مدت 15 دقیقه مواد مورد نظر خشک می‌شوند و می‌توانید آن را از قالب خارج کنید، البته فراموش نکنید که جهت استفاده از آنها معمولا یک روز باید در فضای باز قرار بگیرند و سپس قابل استفاده می‌گردند.

پیشنهاد می کنیم مقاله محوطه‌ سازی را مطالعه کنید.

 

برای اطلاع از قیمت و خرید سیمان سفید با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳ ساختمان دات آی آر تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید
فیلترها
Sort
display