تماس با ساختمان ۰۲۱۲۲۰۳۷۳۳۳
ساعت پذیرش سفارش شنبه تا چهارشنبه ۱۰ الی ۱۶

بهترین مکان برای نصب رادیاتور

بهترین مکان برای نصب رادیاتور
 
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از روش‌های رایج و قدیمی برای تأمین گرمایش خانه، آپارتمان‌ها و غیره نصب رادیاتور است. برای اینکه بهترین مکان برای نصب رادیاتور را بیابید باید اطلاعات کافی دربارهٔ نکات فنی و ایمنی آن داشته باشید و همچنین باید بدانید نصب رادیاتور مناسب ساختمان‌هایی است که ارتفاع آن‌ها 3 متر است. زمانی که ارتفاع یک ساختمان بیشتر از 3 متر باشد نباید از رادیاتور برای گرمایش ان استفاده کرد و بهتر است از وسایل گرمایشی دمنده استفاده شود. در واقع رادیاتور یک سیستم حرارتی مرکزی است که با استفاده از اب گرمایش محیط را تامین میکند. رادیاتور ها انواع مختلفی دارند و کارایی متفاوتی نیز دارند.
رادیاتور دو مجرای آب دارد که از یک مجرا آب گرم وارد می‌شود و از مجرای دیگر خارج می‌شود. از نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور که باید بدانید این است که این دو مجرا باید فاصله مناسبی از یکدیگر داشته باشند. فاصله مناسبی که باید رعایت شود 35 سانتی متر، 50 سانتی متر و 60 سانتی متر هستند.
هنگام نصب رادیاتور بهتر است از یک نصاب و فرد متخصص در این زمینه کمک گرفته شود تا بهترین مکان برای نصب رادیاتور را در خانه پیدا کند.
در ادامه این مقاله دربارهٔ بهترین مکان برای نصب رادیاتور و نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده‌ایم اگر اطلاعات کافی در این باره ندارید ما را همراهی کنید.

رادیاتور ها را باید در چه مکانی نصب کرد؟

رادیاتور مشکی مناسب با دکور

شاید تابه‌حال دیده باشید که اکثر رادیاتورها در مکانی نصب شده‌اند که سردترین نقطه محیط باشد برای مثال کنار پنجره یا زیر پنجره بهترین مکان برای نصب رادیاتور است و تعادل دمایی ایجاد می‌کند؛ زیرا در فصل‌های سرد سال از بین درزهای پنجره هوای سرد وارد خانه می‌شود و محیط خانه را به‌شدت سرد می‌کند پس نصب رادیاتور در مکان‌های سرد از نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور است.

نصب رادیاتور در کنار پنجره

هنگامی که رادیاتور را زیر پنجره نصب می‌کنید خوب است برای پنجره پرده کوتاه تهیه کنید؛ زیرا اگر پرده بلند باشد و بر روی رادیاتور بیفتد روند انتقال گرما به محیط را به‌شدت کند می‌کند و به رادیاتور فشار بسیاری زیادی وارد می‌شود و باعث خرابی پنل رادیاتور می‌شود؛ مخصوصاً اگر خانه بزرگی دارید در این صورت روند گرمایش خانه کندتر می‌شود پس بهتر است نکات لازم درباره نصب رادیاتور در خانه بزرگ را هم بدانید.

از نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور نصب پرده 8 الی 10 سانتی متر بالاتر از رادیاتور است و هنگامی که رادیاتور زیر پنجره قرار گیرد از ورود هر گونه باد سرد جلوگیری میکند و در نهایت دمای خانه کاملا متعادل میشود. هنگامی که اقدام به نصب رادیاتور در خانه بزرگ میکنید باید به این نکات نیز توجه نمایید.

مکان مناسب برای نصب رادیاتور نسبت به مبلمان

اگر می‌خواهید بهترین مکان برای نصب رادیاتور را انتخاب کنید بهتر است رادیاتور را پشت مبلمان خانه نصب نکنید؛ زیرا در این صورت هیچ راهی برای انتقال گرما باقی نمی‌ماند. اگر مبلمان خانه را جلوی رادیاتور قرار دهیم به دلیل گرمای تولید شده از رادیاتور مبلمان پوسیده و در نهایت خراب می‌شود و همچنین هوای گرم به قسمت‌های دیگر خانه انتقال پیدا نمی‌کند.

نصب رادیاتور دور از وسایل بزرگ خانه

نصب رادیاتور زیر پنجره

بهترین مکان برای نصب رادیاتور دور از وسایل بزرگ خانه مانند کابینت، مبل بزرگ، تخت و غیره است؛ زیرا درصورتی‌که رادیاتور را در این مکان‌ها نصب کنید هوای گرم خروجی داخل رادیاتور در یک جا باقی می‌ماند و قابلیت رفت‌وبرگشت ندارد همچنین ممکن است گرما باعث پوسیدگی و خرابی وسایل خانه شود.

تغییر نقشه لوله کشی ساختمان

در هنگام نصب رادیاتور در خانه بزرگ بیشتر اوقات، لوله‌کشی رادیاتور بر اساس نقشه لوله‌کشی ساختمان انجام نشده در نتیجه رادیاتور در جای اشتباهی نصب شده است برای رفع این مشکل باید نقشه لوله‌کشی ساختمان را با کمک یک متخصص تغییر دهید و رادیاتور را در جای مناسب نصب کنید.

نصب رادیاتور پشت در اتاق

از نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور این است که هنگامی که فضای اتاق محدود باشد رادیاتور را پشت در نصب کنید البته باید بدانید با نصب رادیاتور پشت در اتاق بعد از اینکه در را باز کنید کل هوای گرم از اتاق خارج می‌شود مخصوصاً اگر هوای بیرون از اتاق سردتر از داخل اتاق باشد.

نکات مهم برای نصب رادیاتور در ساختمان

نکات مهم برای نصب رادیاتور در ساختمان

 

هنگامی که اقدام به نصب رادیاتور در خانه بزرگ می‌کنید باید علاوه بر اینکه از یک متخصص کمک می‌گیرید نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور را بدانید که ادامه این نکات را نام‌برده‌ایم:

  1.      برای بازدهی بیشتر و گردش بهتر هوا در محیط لازم است رادیاتورها در ارتفاع 7 تا 10 سانتی متری از کف اتاق نصب شوند.
  2.      برای گردش بهتر هوا باید در هنگام نصب فضای اطراف رادیاتور تاحدامکان باز باشد.
  3.      برای کاهش دوده اطراف رادیاتور یا شوفاژ و داشتن بازدهی حرارتی بهتر، به طور مرتب سطوح رادیاتور را تمیز کنید.
  4.      هنگام نصب رادیاتور در ساختمان دقت کنید که فشاری از سمت شیرآلات بر روی دیوار نباشد، زیرا به‌مرورزمان باعث ترک‌خوردگی دیوار و نشتی و آب می‌شود.
  5.      برای افزایش طول عمر پکیج و صرفه‌جویی در گاز و هزینه‌ها، می‌توانید هنگام نصب رادیاتور از شیرهای ترموستات استفاده کنید.
  6.      برای هواگیری بهتر و کاهش خطر نشت آب هنگام نصب رادیاتور، از شیرهای هواگیری اتوماتیک استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره نصب رادیاتور در خانه بزرگ و نکات مهم در هنگام نصب رادیاتور اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم و فهمیدیم که بهترین مکان برای نصب رادیاتور جایی است که بیشترین سرما را داشته باشد و انرژی در آن جا هدر نرود همچنین باید رادیاتور را در جایی به‌ دور از مبل و پرده‌های بلند نصب کنید علاوه بر این‌ها در صورت لزوم می‌توانید نقشه لوله‌کشی رادیاتور را عوض کنید. کارشناسان متخصص ما آماده خدمات‌رسانی به شما برای نصب و راه‌اندازی انواع رادیاتور هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ساختمان دات آی آر مراجعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید
فیلترها
Sort
display